0  |  1

تزریق بیش از 300 میلیارد تومان سرمایه به حوزه خطرپذیر

تزریق بیش از 300 میلیارد تومان سرمایه به حوزه خطرپذیر

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی بابیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه حلقه مفقوده میان دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان و ثروت آفرینی است گفت: تاکنون چیزی نزدیک به 13صندوق جسورانه" vc" مجوز فعالیت گرفته‌اند و بیش از 9 صندوق هم تقاضای مجوز خود را به بورس ایران داده‌اند، ازاین‌رو بستر فعالیت صندوق‌های جسورانه در بورس فراهم‌شده است و بالا رفتن تقاضا در اخذ مجوز، حاکی از این است که این نوع سرمایه‌گذاری مورد توجه سرمایه گذاران قرارگرفته است.
دلیری با اشاره به نقش صندوق‌های جسورانه در توسعه اقتصادی کشور از علم بازاریابی به‌عنوان مکملی برای موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان یادکرد.
معاون توسعه مدیریت وجذب سرمایه معاونت علمی درباره نقش صندوق‌های جسورانه در توسعه اقتصادی کشور گفت: به دلیل استقبال و تقاضای بالا از صندوق‌های جسورانه، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکت‌های نوآور در حال رشد و تازه تأسیس را تامین مالی می‌کنند، سهام شرکت را خریداری (تامین مالی از طریق دارایی) و به توسعه محصول یا خدمات جدید کمک می‌کنند.
دلیری با تاکید براینکه باید در جامعه مسیر برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حضور صندوق‌های جسورانه، فراهم شود گفت: معاونت علمی و فناوری در بخش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر موفق شده با همکاری بورس بستر لازم به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش شرکت‌ها را فراهم کند، تا در این چرخه سرمایه‌گذاری توسعه و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران شکل گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com