0  |  0

در حوزه اشتغال جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کنید

در حوزه اشتغال جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کنید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید محمد قلمکاریان در دومین نشست توسعه و حمایت از کسب و کارهای اجتماعی، بیان اینکه  گفته می‌شود در حوزه اشتغال جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کنید، افزود: در این انجمن سه کارگروه کارآفرینی، اشتغال و صنعت به فعالیت مشغولند. هم‌چنین کارگروه‌های فرهنگی، فضای مجازی، شیلات، صنایع دستی، خدمات اجتماعی و ... نیز فعال هستند.

وی اظهار کرد: طرح ایجاد مجتمع‌هایی حداقلی برای اشتغال و حمایت و بستر سازی برای کسب و کار اجتماعی بر مبنای قرض الحسنه تدوین شده است و بانک قرض الحسنه رسالت نماد این حرکت محسوب می‌شود.

رییس کارگروه اشتغال انجمن حامیان قرض الحسنه و کار آفرینی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات و اشتغال معلولان، کودکان کار، نیازمندان و ... در مناطق محروم مورد توجه جدی است و از سوی دیگر استعدادیابی و ظرفیت سازی با کانون اشتغال برای بکار گیری دانش آموختگان بیکار نیز بررسی شده است.

قلمکاریان از تشکیل 30 کانون هنری و صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها بیش از 15 عضو دارند و مینا کاری نیز به عنوان مدلی موفق در این زمینه در نظر گرفته شده که آثار هنرمندان آن در حال حاضر در نمایشگاه تالار فرشچیان در معرض دید عموم قرار دارد.

وی از برگزاری بازارهای صنایع دستی در65 کشور جهان خبرداد و گفت: باید بازارهای خارج را در این عرصه به دست آوریم که در این راستا بسترسازی‌های لازم در حال انجام است.رییس کارگروه اشتغال انجمن حامیان قرض الحسنه و کار آفرینی گفت: قصد تولید رباط‌های کوچک را داریم چرا که واردات آن به کشور شش میلیارد تومانه هزینه دارد، اما طبق بررسی‌ها تعدادی از جوانان حاضرند آن را در داخل قالبگیری و تولید کنند که فقط 500میلیون تومان هزینه نیاز دارد و حدود 700نفر بکار مشغول می‌شوند.

قلمکاریان اضافه کرد: طبق آمار کانون‌های مشاوره اصفهان یکی از افسرده‌ترین شهرهای ایران است، اما در صدد هستیم با اجرای برنامه‌هایی با همکاری ثمن‌های نشاط، این شهر را قطب فعالیت‌های شادی آفرین کشور تبدیل کنیم.وی از تولید انیمشن بر اساس محتوای اسلامی را از دیگر برنامه‌های کارگروه اشتغال خبر داد و گفت: کارگروه شیلات و دامداری نیز تشکیل شده و برای اشتغال در این عرصه‌ها فعالیت خواهد کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com