0  |  2

چگونه حضور قوی و موثری در لينكداين داشته باشيد؟

چگونه حضور قوی و موثری در لينكداين داشته باشيد؟

مشكلي كه در لينكداين وجود دارد اين است كه اگر آدرسي را در آنجا به اشتراك بگذاريد، بعد از ارسال مطالب جديد توسط شما، آن آدرس در زير اين مطالب جديد گم خواهد شد. اگر مي‌خواهيد خودتان را به عنوان يك رهبر فكري معرفي كنيد سعي كنيد به جاي اينكه فقط به وضعيت پروفايل ديگران سر بزنيد، در لينكد‌اين وبلاگ‌نويسي كنيد. جيل جونز مي‌گويد"از لينكداين براي نشان دادن رهبري فكري خود استفاده نماييد و سفيري براي نام‌تجاري شركت خود باشيد".

لينكداين با فيسبوك فرق دارد، چون به‌روزرساني‌هاي وضعيت شما با گذشت زمان ناپديد مي‌شوند و كساني كه مشتاق هستند از دانش و خرد شما استفاده كنند نمي‌توانند پست‌هاي قبلي شما را مشاهده كنند. به همين دليل طبق گفته‌ي جونز(متخصص نحوه‌ي استفاده از محيط لينكداين)، لينكداين شما بايد جايي باشد كه در آن، شما و مديرانتان واقعا بتوانيد خودتان را به عنوان رهبران فكري يك صنعت معرفي كنيد.

جونز، به افرادي كه مي‌خواهند از اين شبكه‌ي حرفه‌اي بهتر استفاده كنند نكاتي را توصيه مي‌كند كه در زير به اين نكات اشاره مي‌شود.

1 . فقط ارسال نكنيد، بلكه منتشر كنيد.

بعد از كليك روي "خانه" در گوشه‌ي چپ بالا، روي "انتشار يك پست" كليك كنيد. وقتي از لينك "اشتراك‌گذاري يك آپديت" استفاده مي‌كنيد وضعيت شما به طور موقت و روزانه به اشتراك‌ گذاشته شده و موجب خوشحالي همكارانتان مي‌گردد. با اين حال براي "انتشار يك پست" بايد وارد محيط وبلاگ‌نويسي لينكداين شويد، در اين محيط ميليون‌ها نفر براي دانش شما ارزش قائل خواهند بود.

اين پست‌ها به يك بخش دائمي از هويت حرفه‌اي شما در لينكداين تبديل مي‌شوند.

هر كس كه مايل باشد به پست شما در مورد شركتتان سر زده و چند پاراگراف از آن را مي‌خواند و بقيه‌ي مطالب سايت شما را نيز مشاهده مي‌نمايد.

2 . در حاشيه نمانيد.

وقتي كسي از پروفايل شما ديدن مي‌كند سريع وارد عمل شده و شما هم از پروفايل او ديدن كنيد و با او وارد گفتگو شويد. هر چه بيشتر در لينكداين تعامل محتوايي داشته باشيد به همان اندازه از پروفايل شما بازديد خواهد شد.

3 . پروفايل خود را آپديت كنيد

يكي از بزرگ‌ترين سوالاتي كه در ذهن ماست اين است كه من به دنبال كار نيستم، پس چرا بايد در لينكداين حضور داشته باشم؟ خيلي‌ها از اين محيط فقط به عنوان يك رزومه‌ي ديجيتال استفاده مي‌كنند. با اين حال، لينكداين افراد متخصص را به هم مرتبط مي‌كند، براي مديران فضايي را فراهم مي‌كند تا بتوانند هويت حرفه‌اي خود را در آنجا بسازند، و اين امكان را به شما مي‌دهد كه شركت خود را به ديگران معرفي كنيد.

4 . از نام حرفه‌اي خود استفاده كنيد.

از هر نامي كه براي برند يا كسب و كار خود استفاده مي‌كنيد، در عنوان صفحه‌ي خود نيز از همان نام استفاده نماييد.

5 . عنوان شغل خود را زيبا جلوه دهيد.

آيا عنوان فعلي شغلتان بيانگر حرفه‌ي شماست؟ از عنواني استفاده كنيد كه هم حرفه‌ و هم كمي از شخصيت شما را نشان دهد. مثل Storyteller ، Traveler و ... .

6 . يك عكس حرفه‌اي بگيريد.

شما مي‌توانيد بدون هيچگونه هزينه‌اي، يك عكس حرفه‌اي مناسب و معقول از خود بگيريد. ولي اگر به هر صورت نتوانستيد اين كار را به تنهايي انجام دهيد به استوديوي عكس رفته و با توجه به نوع مخاطب خود، عكس مناسب بگيريد.

7 . بيوگرافي خود را بنويسيد.

در بيوگرافي خود از ضمير اول شخص استفاده كنيد. براي نوشتن آن مي‌توانيد از اين فرمت استفاده كنيد:

در چه موقعيتي هستيد، چطور شد به اينجا رسيديد، و مي‌خواهيد به كجا برسيد؟

8 . نمونه‌‌هايي از كار خود را نشان دهيد.

با كارهايي كه انجام داده‌ايد ديگران را تحت‌تاثير قرار دهيد.

9 . در مورد افتخارات خود بگوييد.

پروژه‌ها، دوره‌ها،‌ مجوزها، و نمرات آزمونهاي خود را(نمرات خوب) بنويسيد و براي كارها و اهداف خوب، داوطلب شويد.

10 . در دسترس باشيد.

اجازه دهيد مردم از طريق لينكداين با شما در تماس باشند.

11 . پس‌زمينه‌ي خود را تزئين كنيد.

لينكداين يك شبكه‌ي حرفه‌اي‌ است،‌ پس قبول داريم كه نبايد عكس‌هاي شخصي سفرها و تفريحات خود را در آن بگذاريم. با اين وجود، يك نماي بصري زيبا مي‌تواند باعث ارتقاي شما يا كسب و كارتان بشود. مثلا كسي كه در يك سايت مسافرتي كار مي‌كند مي‌تواند در پس‌زمينه‌ي صفحه‌ي خود از عكس برج ميلاد يا طبيعت‌هاي زيبا استفاده كند. سعي كنيد از عكس‌هايي براي پس‌زمينه استفاده كنيد كه به نوعي تبليغ كار شما يا رويدادي باشند كه براي آن برنامه‌ريزي كرده‌ايد.

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com