0  |  0

بیش از 6 هزار نفر از سوی کاریابی‌های یزد به کار گمارده شدند

بیش از 6 هزار نفر از سوی کاریابی‌های یزد به کار گمارده شدند

فریبا آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، مراکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی استان یزد در راستای به کارگماری جویندگان کار، اقدام به ثبت‌نام 17 هزار و 638 نفر کردند.وی عنوان کرد: در این مدت 6 هزار و 78 نفر توسط این کاریابی‌ها مشغول به کار شدند که 74 درصد استخدام شدگان را آقایان و 26 درصد دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه بازار کار برای افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم در واحدهای صنعتی استان یزد بهتر است، اظهار داشت: تنها 32 درصد استخدام‌‌شدگان را افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و 68 درصد دیگر را دیپلمه‌ها و زیردیپلم تشکیل می‌دهند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه برخی از تحصیلکرده‌ها نیز پیشنهادات شغلی ارائه شده در واحدهای صنعتی و تولیدی استان را رد می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه اغلب افراد دارای تحصیلات دانشگاهی حاضر به کار در واحدهای تولیدی و صنعتی نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لازم است تعامل بهتری میان جویندگان کار و کارفرمایان با مراکز کاریابی برقرار شود، خاطر نشان کرد: به همین منظور دوره‌های آموزشی مناسب برای مدیران و کارشناسان دفاتر کاریابی از سوی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده که امیدواریم نتایج مطلوب‌تری را در زمینه کاریابی به دنبال داشته باشد.

آیت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از اجرای طرح بیمه بیکاری در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این طرح، متقاضیان بیمه بیکاری پس از ارائه درخواست بیمه بیکاری، نسبت به ثبت‌نام در کاریابی‌ها اقدام می‌کنند و کاریابی‌ها نیز آنها را در اولویت قرار می‌دهند.وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار درصد از متقاضیان بیمه بیکاری دوباره مشغول به کار شده‌اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com