0  |  0

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان عامل ماند نخبگان بومی است

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان عامل ماند نخبگان بومی است

در راستای تعامل و همکاری متقابل بنیاد ملی نخبگان با دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزش‌عالی استان، اولین نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.
در این نشست، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی با تأکید بر گسترش‌ همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، گفت: در حال حاضر این بنیاد برای توسعۀ فعالیت‌های نخبگانی خود نیازمند آزمایشگاه شیمی، مکانیک، الکترونیک و یک کارگاه صنعتی است.
وی هدف فعالیت بنیاد نخبگان را شناسایی و حمایت از استعدادهای‌برتر وایده‌های نو دانست و افزود: برخی از ایده‌ها قابلیت تولید دارند که برای عملی‌شدن نیازمند حمایت علمی و مالی هستند. در این بین کاهش بروکراسی‌اداری برای برخورداری از تسهیلات نیز یک الزام است چراکه مسیر طولانی سبب افول انگیزه افراد خواهد شد.
قاسمی‌فرد با اشاره به ضرورت ماند نخبگانی، حمایت دستگاه‌ها و هم‌افزایی آنها با بنیادهای نخبگان استانی را راهی برای تسهیل حرکت نخبگانی دانست و بیان داشت: ایجاد بستر مناسب برای عملیاتی‌شدن ایده‌های نخبگانی و همچنین موفقیت محصولات دانش‌بنیان در بازار رقابت می‌تواند اجتماع نخبگانی را در استان حفظ کند.
در بخش دیگری از این نشست، سیاوش وحدت؛ مدیرعامل شهرک‌های صنعتی به بیان نحوۀ حمایت‌ها و بسته‌های پشتیبانی شهرک از صنایع خرد و کلان استان و تشریح وضعیت صنایع مستقر در شهرک‌های استان پرداخت و با تأکید بر آمادگی همه‌جانبه برای همکاری با اجتماع نخبگان بومی، گفت: برای ایده‌های برتری که منجر به تولید شود، تسهیلات تشویقی مناسبی در شهرک‌های صنعتی اعطا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عدم‌پیش‌بینی اعتبارات پژوهشی در شهرک‌های صنعتی یکی از چالش‌های اساسی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه از صفر تا صد تولید تا صادرات، با تولیدکننده است و در این راه چالش‌هایی وجود دارد، تلاش برای فرهنگ‌سازی در استفاده از مشاوران مجرب یک اقدام اساسی است.
وحدت با بیان اینکه استفاده از مشاوران و حرکت از حالت سنتی در صنعت به روش‌های نوین زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: نیاز است علاوه بر حمایت مادی و معنوی، آموزش‌هایی نیز به صنعتگران داده شود تا به تدریج به سمت مدرن‌بودن حرکت کنند. برای این اقدام می‌توان از دانش و داشته‌های نخبگان و مستعدان‌برتر بهره برد.
وی اضافه کرد: قدرت ریسک واحدها برای انجام دادن کار و عملیاتی‌سازی ایده‌های نو کم است که برای جبران این آسیب، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی حاضر به همکاری همه‌جانبه با بنیاد نخبگان استان در زمینه ارائه تسهیلات تشویقی و مشارکت در پیشبرد اهداف است. ضمن آن که به لحاظ سخت‌افزاری نیز امکانات خوبی برای فعالیت‌های نخبگانی وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com