0  |  0

نوآوری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان زمینه‌ساز رونق صنایع می‌شود

نوآوری استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان زمینه‌ساز رونق صنایع می‌شود

سورنا ستاری ورود صنایع مهم از جمله خودروسازی به حوزه استارتاپ‌ها را زمینه‌ساز رشد اقتصاد کشور دانست و گفت: حضور صنایع بزرگ مانند خودرو به عنوان حامی و سرمایه‌گذار در عرصه کسب و کارهای نوآور و خلاق می‌تواند زمینه‌ساز تحول این صنایع و اقتصاد کشور باشد.
وی با تأکید بر ورود عنصر نوآوری و پویایی به عنوان لازمه حرکت چرخ صنایع کشور گفت: خودروسازها باید با اتصال به کسب و کارهای نوآور، انعطاف‌پذیری و پویایی را در خود ایجاد کنند و مدل های تازه برای ارائه خدمات بهتر و کسب و کار خود تعریف کنند.
ستاری، ضمن اشاره به نمونه‌های موفق تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌ها و صنایع گفت: اکنون کسب و کارهای حوزه حمل و نقل درون‌شهری، حمل بار، حمل و نقل بین شهری بسترهای خوبی هستند که با حمایت و سرمایه‌گذاری صنایع از جمله خودروسازی، سودآوری بیش‌تر و ارائه خدمات بهتر به جامعه را در پی خواهد داشت.
وی افزود: بسیاری از صنایع کشور با جذب و بهره‌مندی از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی که رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند می‌توانند جایگاه خود را در زیست‌بوم جدید اقتصاد پیدا کنند. استارتاپ‌های جدید سبک، پویا و نوآور هستند و بر همین اساس می‌توانند ساختار صنایع و کسب و کارهای پیشین را متحول کنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی پیشین و روی‌آوردن به یک اقتصاد خلاق و دانش محور گفت: در مدل ها و و پذیرش این اشتباهات رویکرد پیشین اقتصاد و روی آوردن صنایع به مدل‌های جدید، نقطه عطف بزرگی در اقتصاد به شمار می رود که معاونت علمی وفناوری نیز بنای حرکت خود را بر حمایت جدی از این اصلاح رویکرد قرار داده است.
وی با بیان این‌که شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق جهشی است که بر مبنای همین تغییر رویکرد و به دست جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی محقق شده است اظهار کرد: در دانشگاه‌های کشور نیز این رویکرد در حال تحقق است به طوری‌که رشد کسب و کارهای نوپا اطراف دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه‌های کشور به دست دانشجویان و اساتید دانشگاه، نشان می‌دهد فرهنگ این کسب و کارها از دل دانشگاه‌ها تمامی بخش‌های جامعه را در بر می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com