0  |  0

اعطای ۶۰۰ ضمانت‌نامه در حوزه محصولات دانش‌بنیان خطرپذیر

اعطای ۶۰۰ ضمانت‌نامه در حوزه محصولات دانش‌بنیان خطرپذیر

علیرضا دلیری در نشست علمی انتقال تجربیات موفق ضمانت اعتباری در کره جنوبی KODIT با اشاره به وضعیت فعلی صدور ضمانت‌نامه اعتباری در کشور اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، نزدیک به ۶۰۰ فقره ضمانت‌نامه در چند ماه اول سال، برای طرح‌های مرتبط به حوزه خطرپذیر و دانش‌بنیان صادر شده و این رقم نشان‌دهنده آن است که ایجاد اصلاح ساختاری در بخش صدور ضمانت‌نامه‌ها در کشور و همچنین برقراری ارتباط با کشورها در خصوص انتقال تجربیات موفق، می‌تواند بستر توسعه و پیشرفت در بخش صدور ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کند.
وی بابیان اینکه در کشور تمرکز بر روی فناوری‌های نوین بوده است گفت: تلاش ما در یک دوره میان‌مدت این بوده که تمرکز خود را بر روی اقتصاد دانش‌بنیان پیش ببریم چراکه با پیش‌بینی ایجاد زیر ساخت‌های حمایتی از طرح‌های دانش‌بنیان و آسیب‌شناسی در بخش صدور ضمانت‌نامه‌ها، توانسته‌ایم به بررسی و برقراری ارتباط با کشورهایی که وضعیت مشابهی با ما دارند بپردازیم.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: با بررسی نحوه فعالیت در بخش صدور ضمانت‌نامه در کشورهای ژاپن و کره توانستیم به تفاوت‌هایی در این بخش با کشورمان دست‌یابیم و درصدد رفع این کاهش حرکت کنیم.
دلیری افزود : نخستین تفاوت موجود با بررسی های صورت گرفته وجود یک‌نهاد بالادستی حمایت‌کننده در این کشورها در بخش صدور ضمانت‌نامه است، همچنین تنوع و تفاوت در نحوه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری و قراردادی فعلی در این بخش مشهود است، به‌طوری‌که در بخش ضمانت صادرات در این کشورها تمرکز بر روی ابزارهای بیمه بود. ازاین‌رو در نظر داریم به‌عنوان نگاه اولیه با برقراری ارتباط و انتقال تجربیات موفق به آسیب‌شناسی و اصلاح ساختاری دست‌یابیم.
وی وجود یک‌نهاد بالادستی برای هماهنگی و تشکیل مدل‌های مشترک در بخش صدور ضمانت‌نامه در کشور را ضروری خواند و گفت: وجود یک بانک تخصصی در کشور برای حمایت از کسب و کارهای کوچک ضروری است، چراکه در بحث ضمانت‌نامه قطعاً تمرکز اصلی بر روی SMES ها است و شرکت‌های بزرگ که قاعدتاً حمایت ضمانت‌نامه ای کمتری دارند.
دلیری ادامه داد: ازاین‌رو برای آنکه بتوانیم به هدف نهایی که همان اصلاح ساختار است، دست‌یابیم هم از کسب تجربیات کشورها استفاده کرده‌ایم و هم مشاوره‌هایی از مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و درنهایت به این جمع‌بندی رسیده‌ایم، که می‌بایست یک اقدام کارشناسی و دقیق در خصوص انتقال تجربیات با کشورها صورت دهیم و درنهایت به حل مشکل ضمانت‌نامه در کشور دست‌یابیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com