0  |  0

لزوم کسب درآمد دانشگاه از سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان

لزوم کسب درآمد دانشگاه از سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان

جلسه مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی با رئیس دانشگاه آزاد خراسان‌شمالی با هدف ایجاد تعامل بین‌نهادی برگزار شد.
در این جلسه، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی ضمن تأکید بر ارتباط و تعامل هرچه بیشتر دانشگاه با بنیاد نخبگان استان، گفت: رشد و توسعۀ علمی و پژوهشی و همکاری‌های مشترک برای استفاده از ظرفیت‌های علمی- پژوهشی دانشگاه و بنیاد نخبگان از اهداف مهم برگزاری این نشست‌ها است.
وی افزود: امید است با برگزاری اتاق فکر و بر اساس قوانین و سیاست‌های بنیاد نخبگان و با همکاری دانشگاه‌ها بتوان مشکلات موجود در جامعه را مرتفع ساخت.
قاسمی‌فرد در ادامه به تشریح آئین‌نامه‌ها و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری پرداخت و عملکرد بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی در بهره‌مندی از تسهیلات صندوق‌ها، مشوق‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها اشاره کرد‌.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، نخبه‌پروری، شناسایی سرآمدان و مستعدان‌برتر استان را از اهداف مهم دانست و ضمن تأکید بر فرصت‌های حمایت بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان، پژوهشگران و اساتید، به تشریح آیین‌نامه‌های تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان از دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، اعضای هیئت‌علمی، مخترعان و نوآوران پرداخت.
در بخش دیگری از این نشست، علی فیروزنیا؛ رئیس دانشگاه آزاد خراسان‌شمالی، گفت: رسالت مهم دانشگاه‌ها گذر از نسل اول و دوم دانشگاه‌ها یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم و چهارم کارآفرینی، ثروت آفرینی و فن آفرینی است؛ بنابراین استادان دانشگاه‌ها باید بتوانند در زمینه‌های تخصصی خود کارآفرین باشند و ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهند.
وی افزود: پژوهش و نوآوری در جامعه‌ای توسعه می‌یابد که نظام آموزشی بتواند زمینه و بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادها و نوآوری‌های افراد فراهم سازد؛ بنابراین دانشگاه می‌تواند با در اختیار گذاشتن منابع علمی و پژوهشی ازجمله تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در راستای شکوفایی استعدادها پیشگام باشد.
فیروزنیا ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت کاهش میزان وابستگی درآمدهای دانشگاه به شهریه، اظهار داشت: علاوه بر شهریه دانشجویی، بخشی از درآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق سرمایه‌گذاری و طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان تأمین شود که اقدامات ارزشمندی در این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی انجام‌شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های پژوهشی دانشگاه، خواستار مشارکت و همکاری هرچه بیشتر با بنیاد نخبگان استان شد.
در پایان، محمد ضمیریان؛ معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه ازجمله فعالیت‌های مرکز رشد، حمایت‌های مالی از صاحبان ایده در این مرکز، طرح‌های برون دانشگاهی، فعالیت‌های پژوهشگران، آزمایشگاه‌های تخصصی ازجمله آزمایشگاه کشت بافت، بررسی و تائید سلامت نهالستان‌ها با سازمان جهاد کشاورزی، پیگیری اخذ چهار آزمایشگاه همکار استاندارد و محیط‌زیست در راستای تولید و ثروت، دستیابی به فنّاوری بافت در نهال گل محمدی پرداخت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com