0  |  0

سنگینی فضای کسب و کار به گفته‌ی شهردار تهران

سنگینی فضای کسب و کار به گفته‌ی شهردار تهران

محمدعلی نجفی در نشست با اتحادیه های صنفی استان تهران با بیان اینکه امروزه دنیا حرکت به سمت شهرهای کارآفرین را آغاز کرده است، گفت: در کلانشهرها تاکید بر این است که نقش آفرینی به سمت توسعه اقتصادی باشد و تهران هم باید در رابطه با توسعه در داخل و سطح بین المللی نقش خود را ایفا کند؛ در این میان موفق به ایجاد درامدهای پایدار در شهرداری نشده این ولی راه آن این است که شهر از اقتصاد بالنده و پویا برخوردار شده و موضوع اقتصاد شهری باید جدی تر گرفته شود.
شهردار تهران گفت: باید به سمت ایجاد فضای کسب و کار مناسب در تهران حرکت کرد و اقتصاد شهری را با استفاده از فعالان اقتصادی جدی گرفت؛ اکنون این رونق در کسب و کار نیست و حتی فضای کسب و کار روز به روز سنگین تر شده است.
وی افزود: تعداد کارمندان شهرداری بیش از استانداردهای بین المللی است که ٦٨ هزار نفر در تهران هستند و اگر همه آنها هم کارآمد باشند، باز هم نمی توان بدون مشارکت شهروندان کار را پیش برد..
نجفی با تاکید بر این که شهرداری رقیب اصناف نیست، از تشکیل کارگروه مشترک اصناف و شهرداری استقبال کرد و افزود: تا قبل از پایان سال می توان در مورد برخی از موارد تصمیم گیری کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه با وجود واحدهای صنفی خیلی به جا نیست، گفت: البته واحدهای صنفی نیز باید مسئولیت خود را نسبت به شهروندان ایفا کنند و تخفیفات خوب و واقعی ارایه دهند.
نجفی ادامه داد: در دنیا نیز اصناف در ایام خاص همچون کریسمس به صورت واقعی قدرت خرید مردم را افزایش داده و حراج واقعی ایجاد کنند؛ پس اگر اینکه نمایشگاه برگزار نشود، واحدهای صنفی باید مسئولیت خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان و سد معبران باید حل شود گفت: برخی مغازه داران خودشان سد معبر می کنند که باعث آزار شهروندان می شود ضمن اینکه برخی سازمانها نیز از پیاده راه های مقابل خود استفاده کرده و برای مردم اذیت ایجاد می کنند؛ البته دستفروشی در مترو و داخل واگن ها باید با شیب ملایم ساماندهی شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com