0  |  0

توسعۀ فرهنگ دانش‌بنیان زمینه‌ساز بهبود مدیریت توسعۀ شهری

توسعۀ فرهنگ دانش‌بنیان زمینه‌ساز بهبود مدیریت توسعۀ شهری

در راستای تحقق اهداف سند راهبری کشور در امور نخبگان با رویکرد استفاده از توان و ظرفیت دستگاه‌های درون‌استانی برای حرکت استان در مسیر نخبگانی و عملیاتی‌شدن ایده و اندیشه‌های نخبگانی، دومین نشست مدیریتی و تخصصی رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران, رئیس مرکز نوآوری‌و‌فناوری و شورای اسلامی شهر ساری با هدف توسعۀ همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های فی‌مابین برگزار شد.
در این نشست، محسن جهانشاهی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با اشاره به ضرورت گسترش همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با این بنیاد، استفاده از نخبگان و سرآمدان بومی را بهترین راه برای توسعۀ پایدار شهری, برون‌رفت از معضلات موجود و ایجاد در آمد پایدار برای شهرهای استان دانست.
در ادامه، نوید صاحب‌جمع‌نیا رئیس؛ مرکز نوآوری و فناوری نیز از آمادگی محققان این مرکز برای انجام طرح‌های ترافیک شهری، اِسنپ میوه و میادین، مدیریت یکپارچه شهری, کارت هوشمند شهروندی، مدیریت پسماند و اورحال کردن زباله‌سوز ساری و طرح فروش آب و بیوگاز از فاضلاب شهری، تحت نظارت و راهبری بنیاد نخبگان استان خبر داد.
در بخش دیگری از این نشست، مسعود مدینه؛ رئیس شورای شهر ساری نیز ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبۀ مدیریت شهری مرکز استان برای همکاری با نخبگان بومی، تفکرات مدیریت دانش‌بنیان را مبنای راهبرد این دوره از شورای شهر ساری برشمرد و بر توسعۀ فرهنگ و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامۀ همکاری بین بنیاد نخبگان استان مازندران و شورای اسلامی شهر ساری منعقد شد که «ایجاد زمینه‌های مناسب و تسهیل شرایط بهره‌گیری متقابل از خدمات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی طرفین»، «اجرای پروژه‌های صنعتی/ پژوهشی/ تحقیقاتی مطابق با موضوعات مورد توافق طرفین»، «همکاری در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مورد نیاز»، «همکاری متقابل و استفاده از ظرفیت‌های دوطرفه جهت ایجاد درآمدهای پایدار»، «شناسایی ظرفیت‌های پیدا و پنهان شهر ساری در حوزۀ سرمایه‌گذاری»، «همکاری در بومی‌سازی طرح‌های فناورانه جهت بکارگیری در مسائل شهری و تبادل یافته‌های علمی–پژوهشی و تجارب» از مهمترین محورهای آن است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com