0  |  0

ایده پردازی مهمترین رکن در اشتغالزایی و کارآفرینی

ایده پردازی مهمترین رکن در اشتغالزایی و کارآفرینی

کورش نیک طبع روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان افزود: تنها رقم و میزان تسهیلات و اعتبارات کافی نیست بلکه داشتن ایده و طرح های نوآورانه و خلاقانه رکن مهم در کارآفرینی است .
وی خاطر نشان کرد: اگر فردی دارای ایده و طرح های نو باشد می تواند با ارقام پایین اعتباری اقدام به کارآفرینی نماید و با اشتغالزایی و کارآفرینی در راستای رشد و رونق اقتصادی کشور گام بردارد.
وی در ادامه سرمایه گذاری را زیربنا و موتور محرک تحول، توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد عنوان و بر ضرورت ایجاد و تقویت زمینه های جذب و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در راستای رشد و رونق اشتغال و اقتصاد شهرستان، استان و کشور تاکید کرد.
نیک طبع اشتغال را زمینه ساز امنیت برشمرد و افزود: اشتغال مولد و پایدار موجب ایجاد، بهبود و تقویت امنیت در جامعه می شود.
وی ایجاد اشتغال و برطرف کردن معضل بیکاری را اولویت مهم دولت دوازدهم عنوان و خاطر نشان کرد: رویکرد دولت کمک به حوزه کارآفرینی و سرمایه گذاری است و از طرح ها و ایده های خلاقانه کارآفرینان در این شهرستان حمایت می شود.
نیک طبع با تاکید بر لزوم توسعه تعامل و همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی؛ بیان کرد: دستگاه های دولتی با تمام توان و ظرفیت، بستر و زمینه را برای جذب سرمایه گذاران و توسعه فعالیت های بخش خصوصی؛ ایجاد و تقویت کنند.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های رودان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری بر لزوم برنامه ریزی مناسب و ایجاد بسترها و زمینه های لازم جهت سرعت بخشی به روند رشد و توسعه همه جانبه این شهرستان تاکید کرد.
**سرمایه گذاری 560 میلیارد ریالی در حوزه اشتغال و اقتصاد رودان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری رودان از تصویب 18 طرح تولیدی اولویت دار سرمایه گذاری و اشتغالزایی در نشست امروز کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان خبر داد.
اسماعیل ناصح در حاشیه نشست امروز این کارگروه در گفت و گو با ایرنا' افزود: در نشست امروز کارگروه؛ 18 طرح تولیدی اولویت دار با سرمایه گذاری بیش از 560 میلیارد ریالی و پیش بینی ایجاد 345 فرصت شغلی جدید؛ تصویب شد.
وی خاطر نشان کرد: سه طرح در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال با سرمایه گذاری 33 میلیارد و 600 میلیون ریال و 15 طرح جدید با سرمایه گذاری بیش از 530 میلیارد ریال جهت رشد، توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد این شهرستان به تصویب رسید.
ناصح بیان کرد: اعتبار لازم جهت اجرای این طرح ها از محل اعتبارات طرح اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری تامین شده است.
وی میزان تعهد اشتغال شهرستان رودان در سال 96 را یک هزار و 200 فرصت شغلی جدید اعلام کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تا ابتدای بهمن ماه 96؛ 805 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد و در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده است.
ناصح در پایان هدف گذاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رودان برای ایجاد اشتغال در سالجاری را یک هزار و 500 فرصت شغلی جدید عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سایه برنامه ریزی، وحدت، تعامل و همکاری مسئولان، سرمایه گذاران، متقاضیان و کارآفرینان این امر مهم محقق شود.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و 80 درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com