0  |  0

راه اندازی مراکز کارآفرینی روزانه برای حمایت از زنان آسیب دیده

راه اندازی مراکز کارآفرینی روزانه برای حمایت از زنان آسیب دیده

فریبا درخشان نیا مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشوراظهار کرد: معضلات و آسیب های اجتماعی،  به لحاظ تنوع و فراوانی روز به روز در حال تغییر هستند و  شدت و وسعت آنها نیز در حال افزایش و گستردگی است.
درخشان نیا تصریح کرد: مدل  و نوع آسیب های اجتماعی در حوزه زنان نیز در حال تغییر است و حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی جزء سیاست ها و اولویت های کاری سازمان بهزیستی کشور است.
وی بیان کرد: برای توانمندسازی زنان آسیب دیده و اشتغال این افراد باید جنبه های روانشناختی آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم و همچنین مبحث کسب درآمد حلال نیز در موضوع اشتغال و کارآفرینی افراد فوق مدنظر قرار می گیرد.
ضرورت فراهم کردن شرایط برای حضور زنان آسیب دیده اجتماعی در خانواده
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تمرکز سازمان بهزیستی بر این است که زنان آسیب دیده اجتماعی، بتوانند دوباره با خانواده خود ارتباط بگیرند چرا که خانواده به عنوان یکی از شبکه های ارتباطی موثر در توانمند سازی زنان آسیب داده به شمار می رود.
درخشان نیا با اشاره به راه اندازی مراکز روزانه برای اشتغال زنان آسیب دیده تصریح کرد: با توجه به اهمیت حضور زنان آسیب دیده در خانواده، سازمان بهزیستی مراکز روزانه ای را برای  اشتغال و کارآفرینی این گروه راه اندازی کرده است و همزمان با مقوله اشتغال، از این زنان حمایت می کند.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی در شهرهای مختلف کشور تعاریف متفاوتی دارد، به همین دلیل سازمان بهزیستی کشور، بحث بازنگری رویکردهای نوین در حوزه حمایتی از زنان آسیب دیده اجتماعی را مطرح و در دست بررسی قرار داده است.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: رویکردهای نوین در توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی شناسایی می شوند و با مدل های مورد استفاده در کشور، مورد مقایسه قرار می گیرند و در نهایت بهترین رویکردها به عنوان دستور العمل نهایی انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.
 درخشان نیا در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی زنان آسیب دیده اجتماعی، بحث حرفه آموزی و اشتغال آنها است که سازمان بهزیستی کشور، با استفاده از همه امکانات موجود در این راستا اقدام می کند.
وی اضافه کرد: حذف رویکردهای منفعل و جایگزینی رویکردهای فعال در مسئله حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی، به همراه تلفیق رویکردهای نوین و فرهنگ ایرانی-اسلامی برای بازنگری آنها و ارائه خدمات مناسب تر به زنان آسیب دیده توسط سازمان بهزیستی کشور به طور دقیق دنبال می شود.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر طیف مشکلات زنان آسیب دیده اجتماعی گسترده است و شامل مواردی چون زنان آسیب دیده از اعتیاد، خشونت،فقر و سایر معضلات اجتماعی می شوند که نوع این مشکلات در هر یک از مناطق و محلات کشور متفاوت است.
درخشان نیا ادامه داد: با توجه به تفاوت مدل و نوع آسیب های اجتماعی که متوجه زنان است، بازنگری رویکردهای مورد استفاده در بحث زنان آسیب دیده با مشارکت و همراهی مدیران و معاونان منطقه ای و محلی سایر استان ها انجام می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com