0  |  4

۵ راه آسان برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه

۵ راه آسان برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه

اگرچه بعضی کارآفرینان حس ششم خوبی در تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه دارند، اما کم نیستند افرادی که شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه برای‌شان آسان نبوده و چالش برانگیز است. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌هایی آسان و کارآمد برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه اشاره کنیم.

چگونه می‌توان فرصت‌های کارآفرینانه را شناسایی کرد؟

مشاهده:

این روش مورد علاقه بسیاری از کارآفرینان است. در این روش کارآفرین می‌تواند مستقیماً به بررسی محیط پیرامونش بپردازد و فرصت‌های متناسب با کسب‌وکارش را شناسایی کند. کارآفرین با مشاهده مشتریان و سبک زندگی آنان، درمی‌یابد که چه عناصری برای مشتری ارزش تلقی می‌شود و سلیقه آنان کدام است.

تصور کنید محصولی را روانه بازار کردید، روزها در فروشگاه به‌صورت فردی ناشناس به بررسی واکنش مشتریان در هنگام خرید می‌پردازید. جملاتی که هنگام خرید بین مشتریان رد و بدل می‌شود، می‌تواند کلیدی برای توسعه محصول‌تان در آینده باشد.

اتحادیه و انجمن‌ها:

حضور در انجمن و اتحادیه‌ها بدین معنی است که شما با افراد همفکرتان ارتباط برقرار می‌کنید، البته بهتر است با افرادی موفق‌تر از خودتان تعامل داشته باشید، زیرا توجه شما را به دنیایی جدید با فرصت‌ها و امکاناتی جدید معطوف می‌کنند. اگر می‌خواهید بازاریابی اینترنتی را شروع کنید و تازه وارد هستید، بهتر است از وبلاگ نویسان موفق، الگو بگیرید. نکات و تجربه‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های کسب‌وکار را بهتر درک کنید.

شکایات مشتریان:

محیط کسب‌ وکارتان را بررسی کنید. قطعاً بخش‌هایی وجود دارند که خدمات متوسطی به مشتری ارایه می‌دهند. اینجا دقیقاً نقطه موردنظر شماست. این مشکلات را فهرست کنید و به‌دنبال راه‌حل‌هایی نوآورانه برای ارتقای وضع موجود باشید. به یاد داشته باشید کسب‌ وکاری که لبخند را بر چهره مشتری می‌نشاند، برنده میدان می‌شود.

5 راه آسان برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه

زندگینامه کارآفرینان موفق را مطالعه کنید:

اگر می‌خواهید به‌طور جدی در کسب و کاری جدید سرمایه‌گذاری کنید، لازم است فرهنگی را دنبال کنید که دیگر کارآفرینان موفق دنبال کرده‌اند. این موضوع می‌تواند به‌صورت خواندن مجلات و کتاب‌های کسب‌وکار یا حتی تماشای فیلمی از آن‌ها صورت گیرد. این کار باعث می‌شود، شناسایی فرصت‌های جدید برای‌تان ملموس‌تر باشد.

تحقیق و پژوهش:

هنگام جستجوی فرصت‌های کارآفرینانه، لازم است درباره شکاف‌های موجود در بازار تحقیق کنید. این امر به شما در شناسایی آنچه در بازار وجود ندارد، کمک می‌کند. اینترنت، جهان را به یک دهکده تبدیل کرده است، با استفاده از اینترنت می‌توانید تحقیقات‌‌‌تان را به بهترین نحو انجام دهید.

صرف‌نظر از روش‌هایی که بیان کردیم،‌ باید اطمینان حاصل کنید که فرصت شناسایی شده، «شکاف موجود» در بازار را پر می‌کند و بازدهی منطقی دارد.

اگر به مبحث «شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه» علاقمندید،‌ مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

5 جنبه ای که باید در تشخیص فرصت کارآفرینانه بررسی کنید

4 راه کار موثر برای تشخیص فرصت هایی که به سراغ شما می آیند

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت scopegater.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com