0  |  2

چالش‌هایی مشابه در دنیای کارآفرینان و ورزشکاران

چالش‌هایی مشابه در دنیای کارآفرینان و ورزشکاران

ورزش سال‌های متمادی است که از محبوبیت خاصی برخوردار است. با افزایش این محبوبیت، چالش‌ها و مشکلات آن هم رو به افزایش است. در این مطلب ضمن مروری بر چالش‌های موجود در صنعت ورزش، می‌خواهیم چالش‌های مشابه را در دنیای کارآفرینان بررسی کنیم:

فناوری‌های روز

ورزشکاران و فناوری‌های روز: یکی از چالش‌هایی که صنعت ورزش با آن مواجه است، پیشرفت‌های تکنولوژیکی است. بسیاری از هواداران با تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌شان از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا تیم‌ها مرتبا صفحات‌شان را در شبکه‌های اجتماعی، به‌روز کنند. ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی هم باید با فناوری‌های روز پیش بروند. به‌عنوان مثال عدم دسترسی به خدماتی مثل اینترنت بی‌سیم و «وای فای»، می‌تواند برای هواداران تیم‌‌ها در ورزشگاه مشکل ایجاد کند. اگر تیم‌ها در رسانه‌های اجتماعی فعال نباشند و نتوانند با استفاده از تکنولوژی‌‌های جدید، با هواداران‌شان در ارتباط باشند به راحتی طرفداران‌شان را از دست می‌دهند.

کارآفرینان و فناوری‌های روز: فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی برای کارآفرینان همچون شمشیری دو لبه عمل می‌کند، از طرفی این رسانه‌های اجتماعی منبعی غنی از کاربران فعال و مخاطبان ارزشمند هستند اما از طرف دیگر، ندانستن قواعد و روش‌های درست فعالیت ود این محیط گسترده کارآفرین را به دردسر خواهد انداخت. این رسانه‌ها پتانسیل بالایی برای شایعه‌سازی دارند و همیشه کارآفرینان و نام تجاری‌شان در معرض دید هستند.

تمرکز بیش از حد بر داستان‌ها و حواشی منفی:

ورزشکاران و حواشی منفی: یکی از چالش‌هایی که صنعت ورزش همیشه با آن مواجه است، تمرکز بیش از حد بر داستان‌های منفی پیرامون ورزشکاران است. متأسفانه بعضی از خبرنگاران برای تیتر اول شدن به سمت رسوایی ورزشکاران گام برمی‌دارند. مردم نیز این عناوین منفی را تشویق می‌کنند. داستان‌های منفی همیشه برای دنیای ورزش چالش‌برانگیز است.

کارآفرینان و حواشی منفی: در دنیای کارآفرینان هم کم نیستند از این دست حواشی. البته همین حواشی منفی می‌تواند کارآفرین و بنگاهش را سر زبان‌ها بیندازد و موجب معروف شدن فرد یا شرکت شود. اما عواقب منفی این کار برای کارآفرین در دنیای حرفه‌ای‌اش بیش از مزیت‌های آن است.

پیش‌بینی آینده:

ورزشکاران و پیش بینی آینده: جهان دائماً در حال تغییر است؛ بنابراین، صنعت ورزش با چالش پیش‌بینی روند‌های آتی مواجه است، این سوال همیشه در ذهن ورزشکاران است: ایده بعدی که می‌تواند هواداران را جذب کند چیست؟ این چالش به همراه استفاده رو به رشد از فناوری موجب رقابت بسیاری از تیم‌ها و شرکت‌های ورزشی با یکدیگر شده است. صنعت ورزش نیازی مبرم به پیش‌بینی صحیح اتفاقات و روندهای آتی دارد و به همین دلیل احتمالاً مطالعه‌ای در این حوزه می‌تواند بسیار ارزشمند تلقی شود.

کارآفرینان و پیش بینی آینده: امروزه نرم‌افزارهای چون هوش تجاری و تحلیل داده به کارآفرینان در تمامی صنایع کمک می‌کند تا با بررسی اطلاعات موجود و طبقه‌بندی آن‌ها به روشی صحیح، الگوی پیشبرد رویدادها را پیدا کرده و متناسب با آن به پیش‌بینی روندهای آتی بپردازند.

با وجود همه این چالش‌ها، دنیای ورزش همچنان رشد خواهد کرد. درحالی‌که بعضی از تیم‌ها ممکن است شکست بخورند، دیگران راهی برای اطمینان از اینکه در کسب‌وکارشان باقی بمانند، پیدا خواهند کرد.

اگر به مبحث «کارآفرینی ورزشی» علاقمندید، مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می کنیم:

با ورزش کردن به کارآفرینی موفق تبدیل شوید

چه شباهت‌هایی میان کارآفرینان و ورزشکاران وجود دارد؟

 مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت www.sports-management-degrees.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com