0  |  0

مهارت تفکر و کارآفرینی از شاخصه‌های مورد توجه در مدارس متعالی است

مهارت تفکر و کارآفرینی از شاخصه‌های مورد توجه در مدارس متعالی است

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم محبی در گردهمایی علمی و آموزشی برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» افزود: مهارت تفکر و کارآفرینی از شاخصه‌هایی است که در مدارس متعالی مورد توجه بوده است تا دانش‌آموزانی فکور، پرسشگر و کارآفرین که استقلال فکری دارند تربیت شود.

وی ادامه داد: در قدم اول نظم دادن به فعالیت‌های مدارس و پرورش خلاقیت مورد توجه است چون خلاقیت کلید موفقیت بوده و لازمه آن فعالیت‌های تیمی است.محبی با اشاره به اینکه شاخص های کمیته برنامه تعالی مدیریت استانداردی است برای سنجش کیفیت افزود: مدرسه به عنوان کانون آموزش و پرورش شایسته توجه است و باید توجه ویژه به این اصل مهم در نظام تعلیم و تربیت کشور شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های ارزیابی شده نسبی  است و  به دلیل تازه بودن طرح و برنامه در سال جاری مورد بازنگری و در صورت نیاز  مورد اصلاح قرار خواهد گرفت.

محبی ادامه داد: دورنمای کار اصلاح شاخص ها است تا به استاندارد یک مدرسه متعالی برسیم و در صورت حرکت مدارس در جهت رشد شاخص ها به سمت کیفی شدن بحث آموزش و کیفی شدن فرآیند آموزش خواهیم رسید.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه برای برون دادها شاخص ها، استانداردهایی تعریف خواهد شد افزود: برای درون دادها نیز باید شاخص هایی  تعیین شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه منظور از کیفیت بیشتر تربیت با کیفیت دانش آموزان است افزود: شاخص  ها یک هدف نیستند بلکه مقدمه ای برای رسیدن به هدف تعیلم و تربیت متعالی هستند.

محبی ادامه داد: مدرسه متعالی مدرسه ای است که بتواند در جهت تفکر و کار آفرینی دانش آموزان گام بردارد و دانش آموزانی فکور در عرصه های اخلاقی، انتقادی، اقتصادی، پرسشگری و بحث های کار آفرینی تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش رویکردی کارآفرینی افزود: مهارت های کسب و کار و خرید و فروش، خود باوری و ویژگی های ریسک پذیری باید در دانش آموزان ارتقا یابد تا در هنگام دانش آموختگی  به دنبال گذراندن این نباشند که مصادیق آن جشنواره های جابر، جوان و خوارزمی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com