0  |  0

استارتاپ‌های میلیاردی ایرانی را بشناسید

استارتاپ‌های میلیاردی ایرانی را بشناسید

امروز سرویس‌های مختلفی در وب فارسی وجود دارند که روز به روز زندگی بسیاری از ما را به خود وابسته‌تر می‌کنند. از یک سرویس وبلاگ‌دهی گرفته تا سیستم‌های بانک‌داری شخصی و اپلیکیشن ‌های مختلف موبایل، روز به روز در حال رخنه‌ی بیشتر در زندگی شخصی ما هستند.  اما در این میان برنامه ها و وبسایت هایی بسیاری وجود دارند که کمتر کسی است که نام آنها را نشنیده باشد و یا سرو کارش به آنها نیفتاده باشد.امروز در این نوشتار برخی از استارتاپ های موفق ایرانی را معرفی میکنیم. به گزارش دریک، با ما همراه باشید.

۱- دیجی کالا (نسخه ایرانی آمازون)

دیجی کالا یک سایت تجارت الکترونیک آنلاین مانند آمازون در ایران است. این سایت موفقیت بزرگی داشته و طبق رتبه بندیAlexa ششمین وب سایت پر بازدید ایران و در نوع خود بزرگترین در خاورمیانه است. با حدود ۷۵۰۰۰۰ بازدید روزانه و ۳/۲ میلیون مشترک، ۸۵ تا ۹۰ درصد از تجارت الکترونیک ایران از طریق دیجی کالا انجام میشود. دیجی کالا در سال ۲۰۰۷ توسط این دو برادر؛ حمید و سعید محمدی تأسیس شد. بر طبق گزارشات، هم اکنون ارزش دیجی کالا ۱۵۰ میلیون دلار است و ۷۶۰ کارمند دارد و در ۲۰ شهر ایران فعالیت می کند و روزانه ۴۰۰۰ هزار سفارش را ارسال می کند. خدمات تحویل یک روزه محصول در تهران و شهر کرج و روز بعد در سایر شهر ها انجام می شود.

۲- تخفیفان (نسخه ایرانی گروپن)

تخفیفان نسخه ایرانی سایت معاملات روزانه Groupon است که تخفیف های مختلف از رستوران و کافی شاپ تا بلیط کنسرت و تئاتر را عرضه می کند. این سایت بیش از یک میلیون ایمیل ثبت شده دارد و روزانه ۲۰ تا ۲۵ معامله در روز انجام می دهد.

۳- آپارات (نسخه ایرانی یوتیوب) ، کلوب (نسخه ایرانی فیسبوک)، میهن بلاگ (نسخه ایرانی بلاگر)

آپارات یکی از سایت های به اشتراک گذاری ویدئو در ایران است که شهرتی خانوادگی یافته. این سایت مانند یوتیوب همه چیز از کلیپ و فیلم تا ویدئوی گربه ها را نشان می دهد. همچنین، بنیان گذار آن، محمد جواد شکوری مقدم، مدیر اجرایی شرکت مادر آپارات، صبا ایده است که پشتیبان سایر شرکت های نوپای موفق در ایران مانند کلوب و میهن بلاگ است.

کلوب یک شبکه اجتماعی فارسی زبان با بیش از ۳ میلیون کاربر است و میهن بلاگ خدمات میزبانی بلاگ رایگان انجام می دهد. شرکت شکوری مقدم در ۱۰ سال پیش و با سه نفر آغاز به کار کرد و اکنون ۶۵ کارمند دارد. هر روز ۵ میلیون ویدئو در آپارات مشاهده می شود و ماهانه ۱۵۰ میلیون بازدید کننده دارد. اخیراً آپارات سرویس جدیدی به نام فیلیمو (Filimo) معرفی کرده که نسخه ایرانی نت فلیکس(Netflix) می باشد که در حال حاضر رایگان است.

۴-کافه بازار( نسخه ایرانی اپ استور)

کافه بازار فعالیت خود را با با تیم کوچکی از جوانان توانمند کشور آغاز کرد و هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد متخصص و دارای دانش فنی متناسب با علم روز دنیا تیم کافه بازار را همراهی می‌نمایند. ۲۲ درصد از جمعیت کشور از نرم افزار کافه بازار استفاده می‌کنند. صفحه اول کافه بازار هر هفته بیش از ۲۰ میلیون بازدید دارد و سایر صفحه های داخلی کافه بازار ۹۰ میلیون بار در هفته دیده می‌شوند. توسعه دهنده ها در سال نود و سه ۱۲میلیارد تومان از کافه بازار درآمد داشته اند. به گزارش اکونومیست کافه بازار با ارزش تقریبی ۸ میلیون دلار، دومین شرکت برتر اینترنتی ایران میباشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: اقتصاد آنلاین
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com