0  |  0

استارتاپ‌ها با کمک شرکت‌های خطرپذیر می‌توانند بهتر فعالیت کنند

استارتاپ‌ها با کمک شرکت‌های خطرپذیر می‌توانند بهتر فعالیت کنند

سجاد اکوان در جلسه اقتصاد مقاومتی که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: ایجاد کسب و کارهای جدید با ایده های نو و محصولات جدید از موضوعاتی است که جهان امروز را با خود درگیر کرده است.
وی اضافه کرد: ایده های جدید می تواند در توسعه اقتصادی و رونق فضای کسب و کار بسیار موثر باشد و به عنوان منبع نوآوری به سودآوری طرحها کمک کند.
فعال حوزه کارآفرینی و استارت آپ ها بیان کرد: استارت تاپ ها بدنبال پاسخ برای نیازهای جامعه هستند و می توانند بازار 10 هزار میلیارد تومانی فعلی در بازار کشور را تا دو برابر قابل دسترس کنند.
وی اضافه کرد: 20 شرکت خطرپذیر در حوزه استارت تاپ ها داریم که باید به 40 شرکت افزایش یابد تا بتوانیم به این فعالیت ها شتاب بخشیم.
اکوان تصریح کرد:همه ارگانها و نهادها می توانند از استارت آپ ها در بخش خدمات استفاده کنند و چون هزینه کمتری دارد و بسرعت شکل می گیرد اقتصادی است.
وی از کمک دولت به استارت آپ ها خبرداد و اظهارداشت: قرار شده 500 میلیارد تومان به این بخش کمک شود که بهترین راهکار این است که به جای کمک مستقیم این اعتبارات به شرکت های خطرپذیر داده شود تا وارد کار شویم.
این فعال حوزه کارآفرینی و استارت آپ ها اضافه کرد: کسب و کار سنتی در اینده هیچ جایی ندارد و باید استارت تاپ ها جایگزین شود اما باید سراغ ایده های جدید و کارآمد و عملی برویم.
اکوان تصریح کرد: حضور استارتاپ ها برای نمونه در بخش حمل و نقل در صنعت می تواند هزینه ها را تا 10 درصد کاهش دهد لذا انتظار داریم دستگاههای دولتی مانع فعالیت و راه اندازی استارتاپ ها نشوند و همراهی لازم را با فعالیت ایده های جدید مهیا کنند.
وی گفت: باید کارآفرین های واقعی را شناسایی و وارد کار کنیم و در ارتباط صنعت و دانشگاه هم لازم است اهتمام بیشتری صورت گیرد تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com