0  |  0

برگزاری اولین همایش کارآفرینی و مشاغل مرتبط با تاریخ

برگزاری اولین همایش کارآفرینی و مشاغل مرتبط با تاریخ

اولین همایش کارآفرینی و مشاغل مرتبط با رشته تاریخ با عنوان چهار فنجان کار، با طعم تاریخ در دانشگاه پیام نور تهران جنوب با حضور اعضاء هیات علمی رشته تاریخ و دانشجویان این رشته برگزار شد.
دکترمحسن بیگدلی دبیر اجرایی همایش چهار فنجان کار،با طعم تاریخ و مدیر گروه رشته تاریخ دانشگاه پیام نور استان تهران، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانشجویان رشته تاریخ با مشاغل مرتبط با این رشته و فضاهای خلق ایده و کارآفرینی اظهار کرد و گفت: رشته تاریخ از جمله رشته های است که متخصصین آن با چشمان باز و فکور نسبت به رخدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می توانند نقش موثر و بسزایی در جامعه داشته باشند.
دکتر بیگدلی افزود: قطعاً یک کارشناس رشته تاریخ می تواند آینده ای بسیار روشن با هویت سازی و با ایجاد فرهنگی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی برای جامعه رقم زند.
دکتر عنایت ا... نجیب زاده رییس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در ادامه این همایش گفت: خیلی از کسانی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنند معتقد هستند که در حوزه علوم انسانی چه در بخش علوم اجتماعی، اقتصادی، مدیریت، تاریخ و ... افراد می توانند وارد بحث کارآفرینی شوند و نهایتاً با خلاقیت و پردازش ایده های خود منتج به ایجاد مشاغل مختلف شوند.
وی اظهار داشت: ما معتقد هستیم که کارکرد علوم انسانی بصورت ویژه و اختصاصی فقط در حوزه کتاب و دانشگاه نیست، بلکه علوم انسانی می تواند بعنوان پیوست فرهنگی در حوزه های مختلف وارد مباحث کارآفرینی شود.
دکتر نجیب زاده تصریح کرد: برای اینکه خلاقیت یا ایده ای تبدیل به کار شده و تولید ثروت کند علوم انسانی می تواند در کنار دیگر علوم بعنوان پیوست فرهنگی قرار گیرد که باعث داشتن مسیر و سرانجام بهتری در جامعه می شود.
وی افزود: از جمله دانش های جدید در قلمرو تاریخ، تاریخ کابردی (Applied History) است که مفهومیست برای ساختن بهتر کنونی جامعه و درک صحیح از آینده، در واقع بدون نگاه به گذشته نمیتوان آینده را ساخت، یکی از اهداف تاریخ کاربردی همین درک صحیح از آینده است.
دکتر خسروبیگی در تشریح تاریخ کابردی بیان داشت: تاریخ کابردی سه رکن دارد: ۱-دانش تاریخی ۲- خلاقیت ۳- کارآفرینی ، در بطن کارآفرینی بررسی نیازها وجود دارد. با بررسی نیازهای یک جامعه و شناسایی نیازها می توان بسترهایی برای خلق ایده ها و کارآفرینی در حوزه تاریخ ایجاد کرد.
دکتر مسعود توفیقی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه بیان داشت: کارآفرینی یعنی در صحنه های جدیدی که در دنیای جدید بلوغ و ظهور پیدا کرده، در واقع عرصه های نوینی برای تبلور کارآفرینی در حوزه علوم انسانی شکل گرفته است.
دکتر توفیقی گفت: امروزه در حوزه های مختلفی از علوم انسانی استفاده می شود، بعنوان مثال انیمیشن هایی که مرزهای رویا و واقعیت را درنوردیده اند و صحنه های جدیدی را در زندگی بشر بوجود آورده اند و شما با انیمیشن ها ارتباط برقرار می کنید، بخشی از اینها را چیزی می سازد که به کمک کامپیوتر مقدور نیست، آنچه حاصل شده استفاده از ایده ها و نوآوری هایی است که در حوزه علوم انسانی برای تولید محتوا اتفاق می افتد
وی در ادامه افزود: ایجاد روحیه کار گروهی و شکل دادن به گروه های کسب و کار که ضلع های مختلفی از جمله دانش آموختگان علوم انسانی و رشته تاریخ می تواند داشته باشد از جمله موضوعاتی است که می توان با تقویت آن به کارآفرینی کمک کرد.
در ادامه همایش چهار فنجان کار، با طعم تاریخ، چهار تن از دانشجویان کارآفرین موفق تهران جنوب به بیان ایده ها و تجربیات کارآفرینانه خود در حوزه های گردشگری، فناوری و امور فرهنگی پرداختند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com