0  |  0

اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی شروعی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی

اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی شروعی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی

ایرج سلطانی  در نشست خبری نخستین اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی اظهار داشت: صحبت از کارآفرینی به معنای اشتغال نیست، گاهی به دنبال کارآفرینی، بهره‌وری افزایش می‌یابد درحالی که اشتغال صورت نمی‌گیرد و گاهی هم منجر به اشتغال می‌شود این دو مقوله در برابر یکدیگر نیستند.
وی با بیان این که خروجی این همایش تقویت همت و فکر برای شروع کارآفرینی است، افزود: تغییر نگاه به اشتغال و تفکر افرادی است که منتظرند دولت یک دفتر و میز برای شروع کار به آن‌ها بدهد از جمله خروجی‌های این همایش است.
دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی گفت: در تعاریف، کارآفرینی بیشتر به معنای خلق فرصت است، فرصت‌هایی که همیشه هست اما از کنار آن‌ها به راحتی رد می‌شویم و منتظریم دستگاه دولتی برای همه کار پیدا کند، در حالی که با کشف و استفاده از فرصت‌ها در کارآفرینی، فرصت به سودآوری تبدیل می‌شود.
وی اضافه کرد: طراحی و خلاقیت باید از خود انسان شروع شود، در این همایش جوان‌ها عده‌ای را می‌بینند که خودشان شروع و از محیط برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند، حتی در حوزه مدیریت باید از خود شروع و خلق یا شکار فرصت کرد تا برای جامعه و خود ثروت خلق کنیم.
سلطانی در ادامه با اشاره به موفقیت در حوزه کارآفرینی و اشتغال اذعان داشت: موفقیت در حوزه دو دسته عوامل مؤثر سخت و نرم افزار دارد، سخت‌افزاری مانند قوانین و مقررات،فناوری ، زیرساخت‌ها و... که در این همایش به دنبال این راه نیستیم زیرا نه اهرم آن وجود دارد و نه تأثیرگذار خواهد بود و اقدامات در این حوزه در حد پیشنهاد است، این اجلاس در بخش دسته نرم‌افزاری که به همت و تلاش انسان برمی‌گردد فعالیت می‌کند، و موفقیت در این حوزه بدون فکر و تغییر نگاه و آسیب‌شناسی سخت‌افزاری میسر نمی‌شود.
وی با اشاره به لزوم تقدیر از اساتید حوزه کارآفرینی تصریح کرد:  احترام و تجلیل چهره‌های ماندگار کارآفرینی به منظور ایجاد یک پایگاه اجتماعی و فرهنگ کارآفرینی است، انتخاب چهره‌های ماندگار سخت و پیچیده است و شاید این انتخاب‌ها خیلی دقیق و شامل همه افراد موفق این حوزه نشود اما برای ترویج این فرهنگ نیاز به برگزاری آن است تا از این فضا برای فرهنگ‌سازی استفاده شود و دانشجوی بی‌انگیزه بتواند انرژی لازم را برای برداشتن اولین گام به سمت کارآفرینی و اشتغال کسب کند.
دبیر اجرایی همایش با اشاره به فرایند برگزاری همایش توضیح داد: برای برگزاری اجلاس بیش از 300 فعالیت باید انجام شود، دردسرهای زیادی هست اما برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کارآفرینی، توسعه حرفه‌ای کار و حرکت به سمت تعالی چه در زندگی شخصی و چه کسب و کار لازم و ضروری است.
وی تأکید داشت: بهره‌وری در کارها لازمه تغییر نگرش و فکر است تا بحث علمی مطرح شود، نشان داد که می‌شود متفاوت فکر کرد، معمولی نبود و نگاه جدید به کارآفرینی داشت تا با در نظر گرفتن همه این قضایا در خانواده و حتی کشور به سودآوری منجر شد.
سلطانی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان در حوزه کارآفرینی ابراز کرد: درشان استان اصفهان است که این اجلاس شروعی برای ترویج کارآفرینی باشد و بیش از پیش در راستای سند چشم‌انداز کشور قرار گیرد، به تقویت آن کمک کند و همچنین همایش گامی کوچک در تحقق اهداف اقتصادی کشور و حمایت از ورود جوان‌ها در مسیر کسب و کار با نگاهی جدید شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com