0  |  0

ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه در ۶ شاخص در جشنواره فاوا

ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه در ۶ شاخص در جشنواره فاوا

عبدالرضا بهادری فرد با اشاره به اینکه در حدود ۴۶ شرکت نوآور برای حضور در این بخش جشنواره فاوا تقاضا داشتند، افزود: با دریافت مدارک و تکمیل پرونده، ۱۳ شرکت برای ارزیابی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه در حوزه کسب وکارهای نوآورانه تعیین شاخص ها کار مشکلی است، گفت: در نهایت با جمع بندی نظرات، دو محور نوآوری در کسب وکار و نوآوری در ارائه محتوا ، برای ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه مشخص شد که در محور نوآوری در ارائه محتوا شرکتی برای ارزیابی وجود نداشت.
بهادری فرد با اشاره به اینکه در بخش نوآوری در کسب وکارها ۶ شاخص احصا شد، افزود : نوآوری در صادرات و بازاریابی بین المللی از طریق جذب سرمایه گذارخارجی، نوآوری در تولید و ارائه محصول و کسب تاییدیه و افتخارات از مجامع و نهادهای ملی و بین المللی از شاخص های تعیین شده برای ارزیابی کسب وکارهای نوآورانه بودند.
وی، ساختار نوآورانه (نوآوری بخش تحقیق و توسعه برای توسعه تکنولوژی و فناوری)، نوآوری در آموزش و دارا بودن مزیت رقابتی در حفظ بازار را از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده در این بخش اعلام کرد.
مسئول کارگروه کسب و کارهای نوآورانه جشنواره فاوا جمع امتیاز شاخص های تعیین شده را ۱۰۰ عنوان کرد و گفت : برای داوری و ارزیابی دقیق تر شرکت ها در این حوزه از کارشناسان فناوری اطلاعات حاضر در بازار فناوری اطلاعات نیز استفاده کردیم که در نهایت یک شرکت با کسب ۹۰ امتیاز به عنوان شرکت برتر در کسب وکارهای نوآورانه انتخاب شد.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار کسب وکارهای نوآورانه به صورت مجزا ارزیابی می شود، افزود : به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره، امکان حضور تعداد بیشتری از کسب وکارهای نوآورانه ایجاد نشد و در صورتی که فرصت بیشتری وجود داشت، شرکتهای بیشتری برای حضور در جشنواره فاوا اعلام آمادگی می کردند.
 معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات، درباره آسیب شناسی حضور شرکت ها در جشنواره فاوا تصریح کرد : باید تعریف دقیقی از این جشنواره و جایزه آن ارائه شود و این جایزه به عنوان امتیازی برای ادامه فعالیت شرکتهای برتر در نظر گرفته شده است و حتما باید انگیزه های مادی و معنوی در کنار این جشنواره دیده شود .
مسئول کارگروه کسب وکارهای نوآورانه هفتمین جشنواره فاوا پیشنهاد داد بعد از برگزاری این جشنواره  با دعوت از بخش خصوصی، جشنواره فاوا آسیب شناسی شود تا در سال های آینده شرکت ها با انگیزه بیشتری در جشنواره حضور داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com