0  |  0

بیست و چهارمین شماره «دانش بنیان» منتشر شد!

بیست و چهارمین شماره «دانش بنیان» منتشر شد!

 انقلاب صنعتی گرچه توانست فضای کسب و کار را متحول و بسیاری از ساز و کارهای تجارت و بازرگانی را دستخوش تغییر کند. اما انقلاب دیجیتال که اکنون در اتمسفر آن حضور داریم، بنیان و تفکر کسب و کار را در وضعیتی تازه قرار داده است. کارآفرینی حالا دیگر بدون در نظر گرفتن فضای دیجیتال، به سمت پیروزی سوق نخواهد یافت. در نتیجه زیست نوین بوم کارآفرینی با اقتصاد و داد و ستد دیجیتال عجین شده است. ماهنامه «دانش بنیان» نیز در جدیدترین شماره خود که به تازگی منتشر شده است، به موضوع اقتصاد دیجیتال توجهی ویژه تر کرده است.
اقتصاد فردا
پرویز کرمی سردبیر ماهنامه دانش بنیان در یادداشت نخست این نشریه که با تیتر «اقتصاد دیجیتال، فضای جدید کسب و کار» منتشر شده، آورده است: هنوز هم چرخ های اصلی اقتصاد را کارگزاران قدیمی می چرخانند و دنیا را پیش می برند، اما اقتصاد دیجیتال یا اقتصاد فردا، جلوجلو پیش قراول هایی فرستاده که بیرون از مناسبات سنت، بی دفتر و دستک و کارخانه و حتی بی اعتنا به عرضه ها و تقاضاهای بازار، تولید ثروت می کنند و رسما از «هیچ»، پول در می آورند.»
منابع جدید
موضوع آب و خشکسالی، دغدغه امروز و فردای سرزمین ما است. «دانش بنیان» در بیست و چهارمین شماره خود سراغ دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی رفته و از او این نقل را آورده است که «روی منابع آبی جدید تحقیق می کنیم». او در بخشی از گفت وگویش بیان کرده است: «چشمه هایی تحت عنوان چشمه های آب شیرین از سواحل جنوبی و کف دریای عمان و خلیج فارس می جوشد و بالا می آید. در کنار این در برخی از سواحل جنوبی خلیج فارس، در بحرین، در عربستان و در قطر چشمه هایی که آب شیرین دارند در جریان هستند. فرانسوی ها بررسی کرده اند که ریشه این چشمه ها و محل تغذیه اش از کوه های زاگرس ایران است.»
رمز ماندگاری
بازار آی تی یا فناوری اطلاعات داغ تر و پویاتر از هر بازار دیگری است. هر لحظه هم نظرات و روش های تازه در آن بروز و ظهور می کنند. رییس هیئت مدیره یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه معتقد است: «به روز بودن رمز ماندگاری در بازار آی تی است». امیر سرکندی از موفقیت هایش با «دانش بنیان» چنین گفته است: «با شروع کردیم به تولید نرم افزارهایی برای جامعه جهانی. از چین، آمریکا، کانادا و چند کشور پروژه گرفتیم و درآمدزایی ما به دلار شد. از طرفی به اعتبارمان افزوده شد. یکی از سخت ترین کارها این بود که ما بتوانیم به چینی ها برنامه بفروشیم. مانند این بود که زیره به کرمان ببریم ولی به چین هم برنامه فروختیم. در آمریکا راحت تر می توانستیم بفروشیم چون می توانستیم قیمت پایین بدهیم.»
اسیر سنت
صنعت مارکتینک در ایران و جهان، دچار فراز و نشیب های و پیچیدگی های فراوانی است و می شود درباره اش بسیار سخن گفت. آیدین نامدار از کارشناسان جوان عرصه موفقیت در کسب و کار کشور، نکته های مختلفی درباره دانش مارکتینگ با ماهنامه «دانش بنیان» بیست و چهارم در میان گذاشته و موارد مهمی را در این باره به مخاطبان ارائه کرده است. در بخشی از گفت وگوی او می خوانیم: «اگر کشورهای توسعه یافته و بازیگران اصلی اقتصاد جهان را یک فرد بالغ در زمینه مارکتینگ در نظر بگیریم، متاسفانه کشور ما به سان کودکی است که تازه یاد گرفته چهار دست و پا حرکت کند و ریشه این حقیقت تلخ را باید در اقتصاد وابسته به صنعت نفت جست و جو کرد.»
علاوه بر این مطالب، یادداشت ها، مقالات، گفت وگوها، اخبار و گزارش های متنوع و مختلفی در بیست و چهارمین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شده است که مخاطبان با داشتن نرم افزار کدخوان بر روی موبایل های هوشمندشان، می توانند از فیلم ها، عکس ها، صداها و متون تعبیه شده در آن بهره مند شوند.
بیست و چهارمین شماره ماهنامه «دانش بنیان» به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی، در 132 صفحه، منتشر شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com