0  |  0

باعضویت در مراکز رشد وام ۴ درصد دریافت کنید

باعضویت در مراکز رشد وام ۴ درصد دریافت کنید

در اختتامیه دومین جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر (اینوکاپ ۲۰۱۸) که به همت مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ۱۵ آذرماه امسال آغاز به کار کرده بود صاحبان ۶ طرح کسب و کار و ۵ ایده تجاری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران در محل آمفی‌تئاتر این مرکز حضور یافتند و درنهایت۶ طرح برتر انتخاب و تقدیر شدند.
در این رویداد که باهدف آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی؛ محوریت نگاه مبتنی بر نوآوری در تأمین نیازهای فناورانه و زیرساخت‌های صنعتی کشور؛ تسهیل و تشویق به همکاری و مشارکت صاحبان سرمایه و ایده جهت رشد و توسعه کسب‌وکارهای فناورانه و نیز کمک به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با تکیه بر نوآوری، استعدادیابی و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر؛ تحریک و ترغیب افزایش سهم تولید و صادرات محصولات فناورانه با نگاهی به بازار داخلی و منطقه‌ای؛ آماده‌سازی و پرورش طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان با رویکرد کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور و همچنین نیل منابع اقتصاد دانش‌بنیان به شناسایی و گسترش زمینه‌های صنعتی و اقتصادی کم آسیب اجتماعی و زیست‌محیطی برگزار شد۶ طرح برتر جهت معرفی به سرمایه گذاران انتخاب و تقدیر شدند.
حامد ابراهیمی مدیرمرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر درحاشیه این رویداد گفت: رویداد اینوکاپ اختتامیه دومین جشنواره نوآوری و کسب و کار دانشگاه خواجه نصیر است که امسال دومین دوره این رویداد برگزار می شود.
ابراهیمی ادامه داد: پذیرش طرح ها از ۲۰ آذرماه آغاز شده است که تاکنون ۱۹۳ ایده نوآورانه و طرح کسب و کار معرفی شده اند که بعد از بررسی آن ها ۳۵ تیم برگزیده وارد مرحله دوم داوری شدند و در حضور مدیران شتاب دهنده و اساتید فنی طرح های خود را ارائه کردند.
وی افزود: از میان آن ها ۱۱ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در این رویداد ارائه می شوند که درنهایت ۵ تیم در حوزه نوآورانه و ۶ تیم در حوزه طرح کسب و کار انتخاب می شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه اغلب این طرح ها مربوط به حوزه ict و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، گفت: ۶۰درصد طرح هایی که در رویداد اینوکاپ معرفی شدند مربوط به حوزه صنعت هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از طرح ها درحوزه تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز هستند.
مدیرمرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه مراکز رشد از اوایل دهه ۸۰ در ایران آغاز به کارکرده اند و مجوز آن ها را وزارت علوم صادر می کند، گفت: این مراکز می توانند دولتی و یا خصوصی باشند که مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیر دولتی است .
وی افزود: وظیفه ما تفکیک و بسترسازی برای رشد شرکت های نوپا است و شرکت هایی که عضو مرکز رشد می شوند می توانند طی یک دوره ۶ یا ۳ ساله از خدمات مرکز استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که مراکز رشد چه امکاناتی در اختیار این شرکت ها قرار می دهند؟ گفت:عمده امکانات مربوط به استقرار این شرکت ها است و خدماتی مثل مشاوره درزمینه های بازاریابی،مدیریت و مربی گیری نیز به آن ها ارائه می شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه قرارداد با مراکزرشد برای اداره مالیات و ثبت شرکت ها پذیرفته شده است، گفت: شرکت ها با قرارداد استقراری که با مراکز رشد می بندند می توانند کد اقتصادی دریافت کنند .
وی ادامه داد: در مراکز رشد شرکت ها می توانند باهم هم افزایی داشته باشند و از خدمات یکدیگر استفاده کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه مراکز رشد تسهیلاتی هم در اختیار شرکت ها قرار می دهند، گفت: این شرکت ها وام ۴ درصد دریافت می کنند اما برخی دیگر درقالب لیزینگ ویا حمایت های مربوط به قرارداد فروش با مراکز رشد همکاری می کنند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه جهان اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com