0  |  0

ایجاد ارتباط پایدار میان توانمندی‌های خلاقانه جوانان و بازار کار یک ضرورت است

ایجاد ارتباط پایدار میان توانمندی‌های خلاقانه جوانان و بازار کار یک ضرورت است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از استارتاپ کاریابی و برگزار کننده آزمون استخدامی شرکت های خصوصی فن‌آورد گفت: این آزمون کاریابی توسط یکی از استارتاپ های موفق کشور است که زمینه برگزاری و اجرای آن فراهم شده است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات فناورد در سال گذشته، از برگزاری دور بعدی این مسابقه در اردیبهشت ماه ۹۷ خبر داد و افزود: چنین اقداماتی آن هم توسط بخش خصوصی زمینه ساز شکوفایی و تجاری سازی ایده های جدید در حوزه ایجاد اشتغال شرکت های خصوصی و دانش بنیان و استارتاپی است.
ستاری با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط میان بازار کار و توانمندی های خلاقانه و نوآورانه جوانان گفت: باید با ایجاد زیست بوم کارآفرینی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی، میان توانمندی هایی که یک جوان خلاق و تحصیل کرده دارد با اشتغال و بازار کار ارتباطی پایدار و جدی ایجاد کرد.
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با تاکید بر این که در این میان نقش دولت تتسهیل گری، راهبری و ایجاد زیرساخت است، گفت: برگزار کننده چنین رویدادی بخش خصوصی است، شرکت های طرف قرارداد برای جذب نیرو خصوصی هستند و مجری نیز یک شرکت خصوصی است و در یک محیط کاملا خصوصی ایجاد شده است.
ستاری با اشاره به این که چنین اقدامی در نوع خود بی نظیر است، افزود: امیدواریم چنین اقدامی در آینده توسعه بیشتری پیدا کند. ضمن این که شرکت های بسیاری در حوزه استارتاپ ودانش بنیان داریم که در زمینه کاریابی فعالیت می کنند. اما هرکسی نوآوری بهتر و ابتکار بالاتری داشته باشد در این حوزه موفق تر است.
وی ابراز کرد: خوشبختانه بسیاری از مفاهیم حوزه کارآفرینی امروز در بخش خصوصی توسعه پیدا می کند و چنین مفاهیمی مانند اقتصاددانش بنیان که به طور ویژه بر آن تاکید داریم به نتایج مطلوبی می رسد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد، افزود: برنامه داریم سال آینده حوزه های بهداشت و سلامت، غذا شامل مواد غذایی سالم و تازه، پسماند و غیره را توسعه دهیم و شرایط زیست بوم کارآفرینی مناسب را برای افراد خلاق، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.
وی با تاکید بر این مسئله که معاونت علمی مسئول اشتغال نیست و تنها تلاش برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت هایی که در این عرصه فعالیت دارند، گفت: مهم این است بتوان زیست بومی ایجاد کرد تا استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بیشتر و بهتر بتوانند فعالیت و کار آفرینی داشته باشند.
به گفته ستاری، معاونت علمی هیچ حمایت مالی ای از این رویداد نداشته است و مانند همیشه حمایتهای معنوی و تسهیل گری را دارد استارتاپ ها نیز اگر بتوانند یک نوآوری خوبی در فضای بازار داشته باشند، خودشان می توانند سرمایه مورد نیاز را جذب کنند.
وی در پایان افزود: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ایرانی؛ ایده های بومی سازی شده خود را تحقق می بخشندکه موردستقبال مردم نیز قرار گرفته است. البته در این میان بسیاری استارتاپ با ایده های نو هم داریم، که نمونه خارجی ندارد، مانند رویدادی که امروز شاهد آن هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com