0  |  0

مشارکت‌های جدید با صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص)

مشارکت‌های جدید با صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص)

مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) در جلسه مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) گفت: این صندوق با مجوز سازمان بورس ایجاد شده است. در این مجموعه که منابع آن از افراد و شرکت‌ها تأمین‌شده است، منافع صرف فعالیت‌های جایزه مصطفی (ص) می‌شود. افراد می‌توانند منابع یا منافع کاری خود را برای فعالیت‌های جایزه مصطفی (ص) صرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق ساختار، تشکیلات و ارکان مشخص از جمله مدیر ثبت، مدیر اجرا، مدیر حسابرسی و غیره دارد و در سایت mpfund.ir نیز همه مسائل و فعالیت‌ها شفاف مشخص است.
به گفته صفاری نیا، با صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) 317 عضو حقیقی ایرانی، 34 عضو حقوقی ایرانی (شرکت)، 28 فرد غیر ایرانی از 23 کشور جهان و 2 سازمان غیر ایرانی همکاری می‌کنند.
وی مجموعه سرمایه‌های این صندوق را تا امروز 24 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخش عمده این مبلغ قرض‌الحسنه و بخشی بلاعوض است. که این رقم رشد قابل‌توجه 18 میلیاردی نسبت به سال گذشته داشته است.
رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، با اشاره به این که مبلغ عنوان‌شده از سوی شرکت‌های بخش خصوصی تأمین‌شده است گفت: از نظر قانونی دولت اجازه سرمایه‌گذاری در این صندوق را ندارد.
وی ادامه داد: همه منابع جایزه مصطفی (ص) از صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) تأمین نمی‌شود. بخشی از منابع خارج از صندوق است که از سوی مجموعه‌هایی به‌طور مستقیم اهدا می‌شود. به‌طوری که 3 میلیارد و 678 میلیون تومان منابع سایر شرکت‌ها در برگزاری این جایزه است.
به گفته صفاری نیا منابع صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) در اقداماتی چون اهدا جوایز مراسم، مسابقه نور دانش‌آموزی، مسابقه دانشجویی کنز، نشست کشورهای اسلامی، برنامه‌های هفته جایزه مصطفی و غیره صرف می‌شود.
وی خبر داد: در جلسه مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) که دوشنبه 14 اسفندماه در معاونت علمی برگزار شد، 7 مشارکت جدید در این صندوق صورت گرفت که به صورت نمادین اسناد آن مبادله شد.
دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) توضیح داد: شرکت گز سکه 100 هزار سهم، صندوق توسعه فناوری نوین 5 درصد از سود سالیانه، شرکت سنجش خاورمیانه 5 درصد از سود سالیانه، شرکت امین سامانه ایرانیان 10 درصد از سود سالیانه، شرکت پارت 2 درصد از سود سالیانه، شرکت سهم آشنا 500 میلیون دیگر علاوه بر کمک‌های قبلی، به این صندوق اهدا کردند.
وی با اشاره به این که ضامن نقد شوندگی این صندوق بانک رسالت است، افزود: طی توافق صورت گرفته این بانک طبق توافق 20 درصد از سرمایه صندوق را به صورت قرض‌الحسنه افزایش می‌دهد. ضمن این که یک میلیارد در این مرحله به صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) اهدا کرد.
جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.
بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.
دومین دوره‌ی اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) ۱۲ آذرماه 1396 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری جهان اسلامی در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com