0  |  2

با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (۱)

با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (۱)

اکثر افراد آرزو دارند شرایط‌شان یک شبه و به‌صورت ناگهانی تغییر کند و  تمایلی نسبت به اینکه خودشان با سعی و تلاش شرایط‌شان را بهبود بخشند، ‌ندارند.  برخلاف بیشتر افرادی که منتظر شانس می‌مانند، شما می‌توانید به‌دنبال کسب مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای انجام کارهای هوشمندانه باشید.

کیفیت شخصیت و کار شما کاملا تحت کنترل خودتان است. اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید، آنچه می‌خواهید ناگهان برای‌تان اتفاق بیفتد. باید به طور طبیعی، موفقیتی را که به‌دنبالش هستید به سوی خود جذب کنید.

در ادامه، خواهیم دید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد:

1 . حداقل 10 درصد از درآمدتان را روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

افراد اغلب به‌دنبال چیزهای رایگان هستند. ولی می‌دانیم معمولا چیزی را که رایگان به‌دست می‌آوریم، زیاد جدی نمی‌گیریم. اگر 10 درصد از درآمدتان را روی تحصیلات، مهارت‌ها و روابط خود سرمایه‌گذاری کنید، سودی 100 برابر یا بیشتر از سرمایه‌ی اولیه‌ی خود به‌دست خواهید آورد. اگر می‌خواهید کاری را بسیار خوب انجام دهید باید مربیان خوبی را انتخاب کنید. بهترین مربیان نیز آنهایی هستند که به آنها پول می‌پردازید. هر چه پول بیشتری بدهید کارتان بهتر انجام خواهد شد. زیرا توجه بیشتری به آن کار دارید و نسبت به آن خود را متعهد می‌دانید. اگر پول زیادی ندارید، می‌توانید حداقل کتابی برای خود بخرید. همان‌طور که برای سرگرمی، لباس یا غذای خود زمان و پول اختصاص می‌دهید، علاوه بر مربیگری، باید در برنامه‌های آموزشی مثل دوره‌های آنلاین، کتاب‌ها، غذا و خواب نیز سرمایه‌گذاری کنید. اگر در جایی نتایج مطلوب‌تان را به دست نمی‌آورید احتمالا در آن زمینه به اندازه‌ی کافی سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

باید واقعا بدانید که چه چیزی می‌خواهید و چرا. اگر این چیزها را ندانید تعهد بیش از حد ممکن است برای شما به مشکلی بزرگ و غیرمنطقی تبدیل شود.

2 . حداقل 80 درصد از وقت آزادتان را به یادگیری اختصاص دهید.

اکثر افراد وقت آزادشان را در رسانه‌های اجتماعی هدر می‌دهند. این زمان‌های تلف‌شده دیگر قابل برگشت نیستند. به جای اینکه زندگی شما را بهتر کنند، آن را بدتر می‌کنند. سرگرمی تنها در صورتی خوب است که به‌عنوان سرمایه‌گذاری در روابط‌تان محسوب شود. مانند خاطرات مثبت، یادگیری تحول‌آمیز یا روابط عمیق‌تر. علاوه بر سرگرمی، آموزش و یادگیری نیز بسیار مهم و ضروری هستند و منافع زیادی را در آینده برای شما به همراه خواهند داشت. اگر شما همواره در حال استفاده از رسانه‌های بیهوده هستید، چطور انتظار دارید کاری با ارزش بالا انجام دهید؟ ورودی شما مستقیما به خروجی تبدیل می‌شود.

3 . برای یادگیری کار کنید، نه برای پول.

افراد ثروتمند و شاد برای یادگیری کار می‌کنند ولی افراد ناموفق و غمگین در درجه‌ی اول برای پول کار می‌کنند. شما فقط 20 درصد از انرژی‌تان را باید صرف انجام کار واقعی کنید. مابقی انرژی‌تان باید صرف یادگیری، بهبود خودتان و استراحت شود. شما باید بخش اعظمی از وقت‌تان را به کسب مهارت در کارها اختصاص دهید. در این صورت کارتان روز به روز بهتر خواهد شد. در نتیجه می‌توانید به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کنید زیرا هیچ‌کس دیگری جز شما نمی‌تواند آن کار را به این خوبی انجام دهد.

با انجام این کارها مولتی میلیونر شوید

4 . برای سرگرمی یاد نگیرید، بلکه یاد بگیرید ارزش بیشتری خلق کنید.

وقتی چیزی را یاد می‌گیرید باید از آن یادگیری سودی به دست بیاورید. بسیاری از مردم فقط به این خاطر کتاب می‌خوانند که بگویند تعداد زیادی کتاب خوانده‌اند. اگر چیز‌هایی را که یاد می‌گیرید به کار نبرید در واقع وقت‌تان را تلف کرده‌اید.

5 . حداقل 10 درصد از درآمد خود را صرف ابزارهایی کنید که پول بیشتری تولید خواهند کرد.

همین امروز شروع کنید. 10 درصد از درآمدتان را صرف ایجاد یک یا چند ابزار سرمایه‌گذاری کنید. در نهایت این ابزار سرمایه‌گذاری ممکن است بیشتر از کسب و کار واقعی برای‌تان سودآوری داشته باشد. اگر 10 درصد از درآمدتان را طی یک دوره‌ی زمانی طولانی‌مدت صرف سرمایه‌گذاری‌های‌تان کنید، می‌توانید هر وقت که خواستید کار را متوقف کنید، زیرا به اندازه‌ی کافی پول خواهید داشت و می‌توانید راحت زندگی کنید.

6 . به جای اینکه بگیرید، بدهید.

وقتی انگیزه‌ دارید به دیگران چیزی بدهید، در واقع به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید روابط‌تان را بهبود ببخشید. ایده‌های بیشتری در مورد بهبود زندگی و کسب و کار افراد خواهید داشت. بیشتر مشارکت خواهید کرد و در نتیجه فرصت‌ها و روابط عمیق‌تری به‌دست خواهید آورد. مردم نسبت به شما علاقه و اعتماد پیدا خواهند کرد و کارتان الهام‌بخش‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

7 . آشکارا اعتراف کنید که چقدر به دیگران وابسته هستید.

صرفا به این خاطر که دوست دارید به دیگران چیزی بدهید، به این معنی نیست که خودتان کمک نیاز ندارید. در واقع شما دائما در حال جستجو و دریافت کمک هستید. همه‌ برای انجام کارشان به دیگران وابسته هستند. این وابستگی، یک نقطه‌ی قوت است نه نقطه ضعف. وقتی دو شخص دائما در حال بده بستان عاطفی باشند روابط آنها گسترش یافته و منافع خواسته و ناخواسته‌ی زیادی برای هر دو به همراه دارد.

ادامه این پست را در مطلب «با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (۲)» بخوانید. با ما همراه باشید.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت thriveglobal.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com