0  |  11

11 چيزی كه افراد ثروتمند می خواهند ، ولی ما نمی خواهيم (بخش اول)

11 چيزی كه افراد ثروتمند می خواهند ، ولی ما نمی خواهيم (بخش اول)

افراد ثروتمند، متفاوت از ما فكر و عمل مي‌كنند. آنها با همين "روحيه‌ي ثروتمندي" متولد نشده‌اند،‌ بلكه ابتدا روش اين كار را ياد گرفته و سپس تصميم مي‌گيرند اينگونه فكر كرده و عمل نمايند. ایکر كه يك ميليونر خودساخته است در كتاب پرفروش خود با عنوان "اسرار ذهن ميليونر"، خواسته‌ها و نحوه اندیشیدن و تفکر خاص روزانه‌ي ثروتمندترين افراد را شناسايي كرده است، خواسته‌هايي كه بسياري از ما قادر نيستيم آنها را انجام دهيم.

در اينجا به چند مورد از اين خواسته‌ها اشاره مي‌شود:

1 . افراد ثروتمند مي‌خواهند موفقيت خود را كنترل كنند.

افراد ثروتمند بر اين باور هستند كه خودشان زندگيشان را ايجاد كرده‌اند، در حالي كه افراد عادي فكر مي‌كنند زندگي‌شان به طور شانسي پيش مي‌رود. شما بايد زندگي مالي خود را كنترل كنيد. بايد باور داشته باشيد كه كسي هستيد كه موفقيت خودتان را خلق مي‌كنيد، حد وسط زندگي‌تان را تعيين مي‌كنيد، و به خاطر پول و موفقيت تلاش و مبارزه مي‌نماييد. شما آگاهانه يا ناآگاهانه، هنوز هم خودتان هستيد.

2 . افراد ثروتمند مي‌خواهند بزرگ فكر كنند.

فكر بزرگ و اقدامات بزرگ، باعث مي‌شوند هم به پول و هم به هدف خود برسيد. بسياري از افراد بازي‌هاي كوچك را انتخاب مي‌كنند. چرا؟ اولين دليلش اين است كه مي‌ترسند. آنها از شكست مي‌ترسند و حتي از موفقيت هم وحشت بيشتري دارند. دومين دليل اين است كه احساس كوچكي و بي‌ارزشي مي‌كنند. آنها به نظر خودشان به اندازه‌ي كافي خوب يا مهم نيستند تا بتوانند يك تفاوت واقعي در زندگي مردم ايجاد نمايند.

3 . افراد ثروتمند مي‌خواهند براي رسيدن به ثروت، تعهد داشته باشند.

اين افراد به جاي اينكه بخواهند ثروتمند باشند، به طور آگاهانه متعهد مي‌شوند ثروتمند شوند و تمام تلاش خود را در اين راستا به كار مي‌گيرند. ثروتمند شدن، به تمركز، شجاعت، دانش، تخصص، تلاش 100 درصدي، نگرش تسليم‌ناپذيري، و البته يك طرز فكر غني نياز دارد. اگر شما تعهد كامل و واقعي براي ايجاد ثروت نداشته باشيد احتمالا به آن نخواهيد رسيد.

افراد ثروتمند مي‌توانند تعهد كامل داشته باشند زيرا داراي اهداف دقيق و يك چشم‌انداز روشن هستند. مهم‌ترين دليل اينكه كه بسياري از افراد به آنچه مي‌خواهند نمي‌رسند، اين است كه نمي‌دانند چه مي‌خواهند. افراد ثروتمند به طور كاملا واضح مي‌دانند كه به دنبال ثروت هستند و در راه رسيدن به اين هدف خود، تزلزل ناپذير هستند... آنها تا زماني كه از نظر قانوني، معنوي، و اخلاقي مشكلي پيش نيايد، هر آنچه كه براي رسيدن به ثروت لازم باشد انجام خواهند داد.

4 . افراد ثروتمند مي‌خواهند بر فرصت‌ها تمركز كنند.

افراد ثروتمند به جاي اينكه مثل خيلي از مردم بر موانع تمركز كنند، تمركز خود را بر سرمايه‌گذاري روي فرصت‌ها معطوف مي‌دارند. افراد ثروتمند، رشد بالقوه را مشاهده مي‌كنند و افراد فقير ضرر بالقوه را. افراد ثروتمند بر پاداش‌ها تمركز مي‌كنند و افراد فقير بر ريسك‌ها.

5 . افراد ثروتمند مي‌خواهند به قصد برد بازي كنند.

در حالي كه افراد ثروتمند به قصد برد بازي مي‌كنند، افراد عادي بازي مي‌كنند تا چيزي را از دست ندهند. هدف افراد واقعا ثروتمند اين است كه ثروت انبوه و فراواني داشته باشند و به دنبال پول زياد هستند، نه مقداري پول.

اگر هدف شما اين است كه راحت باشيد و فقط به اندازه‌ي گذران زندگي پول داشته باشيد، احتمالا نخواهيد توانست ناگهان ثروتمند شويد. وقتي هدف شما اين است كه به اندازه‌ي پرداخت صورت‌حساب‌هايتان پول داشته باشيد، دقيقا همان‌ مقدار به دست خواهيد آورد نه بيشتر.

برگرفته از سايت businessinsider.com

 

11 چيزي كه افراد ثروتمند مي‌خواهند ، ولي ما نمي‌خواهيم (بخش دوم)

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com