0  |  3

9 راز سایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی

9 راز سایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی

همانطور که می دانید یک کسب و کار اینترنتی یا آنلاین بدون داشتن یک وب سایت حرفه ای و استاندارد معنا و مفهوم خاصی نخواهد داشت؛ امروزه در وب فارسی به صورت روزانه وب سایت های بسیار زیادی طراحی و پیاده سازی و بعضاً باز مهندسی می شوند ، اما به راستی چند درصد از این وب سایت ها نکات استاندارد و حرفه ای برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی را رعایت می کنند.

در این مقاله به کمک کارآفرین ناب چند نکته بسیار مهم در این خصوص اشاره می شود تا از همین امروز برای اینکه وب سایت موفق تری داشته باشید، اقدام به اصلاح ساختار وب سایت خود کنید. با ما همراه باشید.

۱- سایت خود را ساده سازی کنید

بسیاری از افراد سعی می کنند که وب سایت خود را بسیار چشمگیر جلوه دهند. این وب سایت ها ممکن است جذاب باشند اما هدف برنده شدن در مسابقه ی وب سایت نیست!! تحت تأثیر قرار دادن کاربر با زرق و برق، یا افکت های فلش بسیار سنگین باعث فروش بیش تر نخواهد شد.

یک وب سایت جذاب و مؤثر برای کاربر در وهله اول باید ساده بوده و بعد محتوای بسیار قوی داشته باشد. به گزارش دریک، بنابراین به جای توجه بیش از اندازه به ظاهر و جذاب جلوه دادن ظاهری وب سایت خود سعی کنید با تولید محتوای قوی و مفید به جذب کاربر بپردازید.

۲- مطمئن شوید که سایت تان به سرعت بارگذاری می شود

همانطور که می دانید کاربران برای مشاهده یک وب سایت زیاد صبور نیستند، پس قطعاً شما زمان زیادی برای جلب توجه کاربران تان نخواهید داشت. اگر بارگذاری سایت تان بیش از حد طولانی باشد، تعداد بسیار زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد؛ پس حتماً این مورد را به برنامه نویس وب سایت تان متذکر شوید که وب سایت شما سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. اخیراً در تغییرات جدیدی که در الگوریتم های گوگل ایجاد شده است، سرعت بارگذاری وب سایت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در موتورهای جستجو می باشد که بیش از گذشته، به این مورد امتیاز خواهند داد.

۳- اطلاعات و مقالات آموزشی رایگان در مورد صنعت تان ارائه کنید

بسیاری از کاربران، علاقمند به گرفتن اطلاعات و خدمات رایگان می باشند؛ پس برای ارائه مطالب و خدمات رایگان به کاربرانتان خست به خرج ندهید. شما با این کار می توانید به جذب کاربران به سایت خود کمک بسیار زیادی نمائید. موارد بسیار زیادی را می توانید به رایگان به علاقمندان وب سایت تان ارائه دهید مانند: مقالات آموزشی مرتبط با حوزه کاری خود، اطلاعاتی در مورد صنعت خود، کتاب های الکترونیکی، فایل های صوتی آموزشی و یا راهنمای خرید، نحوه تشخیص محصولات تقلبی از اصل در حوزه کاری خودتان و بسیاری نکات دیگر.

با ذکر این موارد شما خود را در نظر کاربران تان به عنوان یک متخصص و کارشناس معرفی می نمائید و این امر قطعاً به افزایش مشتریان و نهایتاً افزایش فروش شما منجر خواهد شد. فقط اطمینان حاصل کنید که این مباحث اطلاعات مفید و کاربردی و همچنین کاملاً منسجم برای بازدید کنندگان باشد که به نوعی مشکلی از آن ها را مرتفع نماید.

۴- آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس بازدیدکننده های خود را به دست آورید

فراموش نکنید بزرگ ترین سرمایه شما در یک کسب و کار اینترنتی گرفتن اطلاعات تماس کاربران وب سایت تان می باشد. تجربه ثابت کرده است بیش از ۹۰% کاربرانی که از هر طریق وارد سایت شما می شوند، بدون خرید و یا تماس با شما از وب سایت شما خارج می شوند و دیگر هیچ وقت به سایت شما سری نخواهند زد. پس شما می توانید با ارائه برخی از مواردی که در بخش قبل گفته شد، در ازای گرفتن اطلاعات تماس کاربران مثل ایمیل، این اطلاعات ارزشمند را به آن ها ارائه دهید. کتاب های الکترونیکی یا فایل های صوتی آموزشی و یا هر اطلاعات دیگری در مورد صنعت تان می تواند بسیار مفید باشد.

۵- برای وب سایت خود ساختار حرفه ای طراحی کنید

برای داشتن ساختار حرفه ای و اصولی بر روی وب سایت، یکی از مهم ترین موارد طراحی navigation یا منو اصلی وب سایت شما می باشد. منو پُربازدید ترین بخش یک وب سایت است که باید کاربر را به خوبی به صفحات مهم وب سایت شما مثل خدمات یا محصولات و یا درباره ما هدایت نماید.

در وب سایت هایی که خدمات و محصولات گوناگون با دسته بندی های بسیار زیاد دارند، توصیه می شود که حتماً از کارشناسان و متخصصان این حوزه مشاوره بگیرند تا کاربران به راحتی بر روی وب سایت با کم ترین تعداد کلیک به مقصد مورد نظر خود برسند.

نکته ای که بعضاً در برخی از وب سایت ها مشاهده می کنم این است که از بعضی صفحات داخلی به صفحه اصلی لینک قرار داده نشده است که این می تواند آسیب بسیار جدی به وب سایت شما بزند؛ بنابراین سعی کنید برای گشت و گذار بر روی وب سایت تان و از دست ندادن کاربران و مشتریان بالقوه خود، حتماً از تمام صفحات به صفحه اصلی لینک قرار دهید.

۶- اهمیت صفحه درباره ما را فراموش نکنید

بارها در مشاوره هایم به شرکت های مختلف به این نکته اشاره داشتم که صفحه درباره ما یکی از مهم ترین صفحات وب سایت شما می باشد. یکی از دلائل مهمی که کاربران از محصولات و خدمات یک وب سایت خرید می نمایند، اعتماد به آن وب سایت است.

شما با نوشتن یک صفحه درباره ما قوی، می توانید تا حد زیادی اعتماد سازی برای کاربران تان ایجاد نمائید. صفحه درباره ما باید حتماً گویای این باشد که شما دقیقاً که هستید؟ چه چیزی ارائه می دهید و مأموریت شما چیست؟ چه اهداف و برنامه هایی دارید؟ چه چشم اندازی دارید؟ مدیران و مسئولان مجموعه شما که هستند و چه توانایی هایی دارند؟

بسیار علاقمند هستم که از ویدئو یا حداقل تصاویر با کیفیت از مدیران مجموعه در این صفحه استفاده شود، مطمئن باشید این امر به اعتماد سازی وب سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.

۷- بدون گوگل هرگز!!!! کسب و کار اینترنتی رشد نخواهد کرد

امروزه اکثر کسب و کارهای اینترنتی به نوعی وابسته به گوگل هستند و مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing یکی از مهم ترین مفاهیم دنیای کسب و کار اینترنتی شده است. می توان با قدرت بیان کرد که موفقیت یک کسب و کار اینترنتی بدون گوگل تقریباً غیرممکن است .

برای کمک گرفتن از گوگل در جهت رشد کسب و کار اینترنتی خود، باید قوانین و نکات بسیار مهمی را هم از لحاظ فنی و هم محتوایی بر روی وب سایت خود رعایت کنید. برای این بخش با توجه به تخصصی بودن مباحث سئو یا بهینه سازی وب سایت بهتر است از وجود مشاورین و متخصصین استفاده کنید.

۸- شبکه های اجتماعی یار کمکی کسب و کارتان هستند

شبکه های اجتماعی یا بهتر است بگوئیم جوامع مجازی بدون مرز بهترین یار و یاور برای برند سازی و معرفی محصولات و خدمات شرکت شما می باشند. سعی کنید از وجود آن ها نهایت استفاده را ببرید. محتوای آموزشی، اطلاع رسانی و همچنین اخبار شرکت خود را در این شبکه ها با علاقمندان به اشتراک بگذارید. به دنبال دوستان جدید در این شبکه ها بگردید و تا می توانید به فکر برقراری ارتباط با همکاران و علاقمندان خود باشید. یکی از مهم ترین مزایای این شبکه ها شنیدن نظر علاقمندان و استفاده کنندگان از خدمات و محصولات شماست. از آن ها در مورد کیفیت خدمات و محصولات خود سوال کنید. ایرادات و شکایات احتمالی آن ها را به دقت گوش دهید و سعی کنید ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه ای با کاربران خود برقرار نمائید. مطمئن باشید این امر در بلند مدت در رشد کسب و کارتان بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در ضمن این نکته را هرگز فراموش نکنید: برای رشد برند خود در شبکه های اجتماعی باید بسیار صبور باشید و همچنین حضور مستمر داشته باشید.

۹- خبرنامه بر روی وب سایت یک الزام است

راز آخری که می خواهم در این مقاله برایتان بازگو کنم، طراحی یک خبرنامه بسیار حرفه ای بر روی وب سایت شماست. شما نیاز به تعامل بسیار خوب با کاربران تان دارید، سعی کنید مقالات و اخبار مجموعه خود را به صورت هفتگی یا ماهانه برای کاربرانی که با علاقه و به اختیار خود ایمیل شان را در اختیار وب سایت شما قرار داده اند، ارسال نمائید. هرگز از بانک های ایمیلی که به صورت رایگان یا حتی در ازای دریافت هزینه ای به شما داده می شود و یا با عناوینی مثل ارسال ایمیل انبوه می باشد، استفاده نکنید. این کار به تجارت آنلاین شما قطعاً صدمه خواهد زد. به فکر یک ارتباط خوب با کاربران و علاقمندان خود باشید. سعی کنید با ارسال مطالب آموزشی و نکات مرتبط با صنعت تان برند خود را در ذهن آن ها تثبیت نمائید و آن ها را به مشتریان احتمالی آینده خود تبدیل نمائید.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: اقتصاد آنلاین
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com