0  |  0

رونق اقتصادی کشور نیازمند حمایت از شرکتهای دانش بنیان است

رونق اقتصادی کشور نیازمند حمایت از شرکتهای دانش بنیان است

علی وطنی در جمع نخبگان استان خراسان جنوبی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، افزود: باید دولت از شرکت های دانش بنیان با محور دانش آموختگان دانشگاهی حمایت کند.وی اضافه کرد: اگر این حمایت صورت گیرد، تعداد قابل توجهی از دانشجویان داخل و نیز تعدادی از دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور به وطن باز خواهند گشت .
وطنی عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تمامی طرح‎های فناوری در قالب طرح‎های کلان حمایت می‎کند به گونه‎ای که 60 درصد منابع را استانداریها و یا دستگاه‎های بهره‎ بردار پرداخت خواهند دکرد و بقیه تسهیلات بلاعوض را این معاونت حمایت می‎کند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی و دارای ظرفیت و پتاسیل بسیار زیادی است، گفت: در زمینه های مختلف در استان جای کار کردن وجود دارد.وطنی ادامه داد: از طرحهای شرکت دانش بنیان گیاهان دارویی در استان حمایت خواهد شد به شرطی که زمینه فراوری و تجاری سازی آنها فراهم و زمینه صادرات این محصولات فراهم شود.
این مسوول با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران، پسته و عناب هم گفت: باید با ایجاد شرکت های دانش بینان در زمینه فراوری این محصولات گام های اساسی در استان برداشته شود.
وی با بیان اینکه تاثیر بادهای 120 روزه سیستان در خراسان جنوبی و انرژی خورشیدی از جمله ظرفیت های استان برای تولید انرژی الکتریکی است، گفت: با استفاده از انرژی ها نو و تولید برق، می توان انرژی الکتریکی را به افغانستان صادر کرد.وی عنوان کرد: خراسان جنوبی سهم اندکی از بازار سوغات خراسان رضوی را در اختیار دارد، از راه اندازی شرکت هایی در زمینه صنایع دستی استان نیز حمایت می شود.
به گفته وطنی قانون شرکتهای دانش بنیان در سال 89 در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.وی ادامه داد: طبق این مصوبه تا اول فروردین 92، 30 شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شد که مرداد 94 تعداد این شرکت ها به یکهزار و 660 مورد افزایش یافت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com