0  |  1

با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (2)

با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (2)

در مطلب «با انجام این کارها مولتی‌میلیونر شوید (۱)» به ۷ مورد از کارهایی که می‌تواند از شما یک مولتی میلیونر واقعی بسازد، اشاره کردیم. در این مطلب می‌خواهیم موارد دیگری را به لیست قبل اضافه کنیم. این موارد عبارتند از:

۸ . مشارکت‌های استراتژیک برد‌-‌برد ایجاد کنید تا سریع‌تر به اهداف برسید.

مشارکت، ارتباطات منحصر به فردی ایجاد می‌کند که به تنهایی نمی‌توان به آنها دست یافت. اگر می‌خواهید در حوزه‌ی خود سریع‌تر از سایر افراد به نتیجه برسید باید روابط استراتژیک برد-برد را توسعه دهید. این امر زمانی صورت می‌گیرد  که شما طرحی پیشنهاد کنید که در آن، مهارت‌ها و دارایی‌های شما با مهارت‌ها و دارایی‌های دیگران ادغام شود. با این کار، ایده‌ها و اهداف‌تان تغییر کرده، بزرگ‌تر و بهتر می‌شوند. تنها راه برای ایجاد این نوع مشارکت‌ها این است که به روابط‌تان در بلند مدت فکر کنید. به‌دنبال روابط معاملاتی نباشید. فقط به‌دنبال روابط متحول‌کننده‌ی بلندمدت باشید.

۹ . اهداف 10X تعیین کرده و با ترس‌های‌تان مواجه شوید.

  وقتی یک هدف 10X تعیین می‌کنید لازم است در مورد رفتارهای روزانه‌ی خود بسیار متفاوت‌تر فکر کنید، در تمام جنبه‌های زندگی‌تان جدی‌تر باشید، تفکر را محدود نکنید و حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید. تعیین هدف 10X یکی از بهترین کارهایی خواهد بود که تا به حال برای خود انجام داده‌اید. این هدف باید در حالی که در حالت اوج قرار دارید ایجاد شود. شما با انجام قوی کاری مثل ورزش، یادگیری، قرار گرفتن در محیطی منحصر به فرد مثل یک کشور خارجی یا معاشرت با افراد خاص و الهام‌بخش، می‌توانید در حالت اوج قرار بگیرید. فقط خود شما می‌دانید که چه چیزی می‌تواند شما را به حالت اوج و شور و شوق زیاد برساند. پس خودتان را به این حالت رسانده و سپس اهداف‌تان را بنویسید. هر روز آن اهداف را برای خود تجسم کنید تا زمانی که محقق شوند. وقتی در مورد هدف 10X‌تان فکر می‌کنید، احتمالا ایده‌هایی خواهید داشت که موجب ترس‌تان می‌شوند. وقتی کاری انجام می‌دهید که موجب ترس‌تان می‌شود، در واقع از مرزی عبور می‌کنید که اکثر افراد هرگز نتوانسته‌اند از آن عبور کنند. کار ترسناک معمولا بسیار سودمند و  با ارزش است.

۱۰ . در بازاریابی واقعا خوب عمل کنید.

بازاریابی همان ارتباط با افراد، متقاعد کردن و کمک به آنها است. دلیل اینکه اکثر افراد در این کار موفق نیستند این است که از بازاریابی می‌ترسند یا از آن دوری می‌کنند. شما ممکن است درمانی برای سرطان پیدا کرده باشید ولی اگر به خوبی برای آن بازاریابی نکنید هرگز نمی‌توانید درمان خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

با انجام این کارها مولتی میلیونر شوید

۱۱ . محیط‌های خود را به‌طور منظم تغییر دهید.

 محیط‌هایی که در آن کار می‌کنید باید منعکس‌کننده‌ی کاری باشند که شما انجام می‌دهید. انجام چندین کار در یک محیط یکسان، ناکارآمد است. ولی مردم همیشه این طور عمل می‌کنند. آنها پشت یک صندلی نشسته و به طور ذهنی از یک کار به کار دیگر می‌پرند. یک روش بسیار بهتر این است که فعالیت‌های خود را دسته‌بندی کرده و آن فعالیت‌ها را در محیط مربوط به خودشان انجام دهید.

۱۲ . ثروت و موفقیت را برای خود تعریف کنید.

موفقیت و ثروت، در پول خلاصه نمی‌شود. افراد زیادی وجود دارند که پول دارند ولی در سایر جنبه‌های مهم زندگی‌شان دارای سرمایه‌ی کمی هستند. بدیهی است که پول خیلی مهم است، مشکلات زیادی را حل می‌کند، موجب تسریع در فرایندها می‌شود، ولی پول فقط ابزاری برای رسیدن هدف است. کسانی که مشغول کاری هستند واقعا باور دارند که پول صرفا ابزاری برای انجام کار بیشتر است.

۱۳ . اصلی‌ترین دلیل‌تان را یافته و مطابق با آن عمل کنید.  

دلیل شما برای کاری که انجام می‌دهید یا به دنبالش هستید چیست؟ چطور می‌توانید دلیل خود را بیابید؟ و مهم‌تر از همه اینکه چطور می‌توانید بفهمید دلیل واقعی شما چیست؟ وقتی فهمیدید اصلی‌ترین دلیل شما برای کارهای‌تان چیست باید از همان حالت کارتان را شروع کنید، نه از دلایل سطح پایین‌تر یا دلایل پایه‌ای خود. عمیق‌ترین دلیل شما تقریبا همیشه افشاکننده‌ی چیزهای بسیار شخصی در مورد خودتان و  باورهای اساسی‌تان درباره‌ی زندگی است. پس از یافتن این دلیل، بر اساس آن عمل کنید، در این صورت کارهای‌تان را بسیار بهتر انجام خواهید داد.

۱۴. جایگاهی استوار داشته باشید تا به برند شما تبدیل شود.  

برای اینکه موفق شوید باید به چیزی معتقد باشید. شما باید جایگاه داشته باشید. تمام افراد و برندهای موفق، یک دلیل روشن دارند. برای جذاب بودن، باید واقعا به چیزی اعتقاد داشته باشید. شما باید جایگاهی روشن در ذهن مخاطب داشته باشید که به برند و نام تجاری شما تبدیل شود و متمایزکننده‌ی شما از دیگران باشد. وقتی برند و جایگاهی روشن دارید دیگر خنثی نیستید، به چیزی باور دارید و برای ایجاد تغییری خاص، مبارزه می‌کنید. در نتیجه مردم یا عاشق‌تان خواهند بود یا از شما تنفر خواهند داشت. لازم نیست توجه همه‌ی افراد را جلب کنید، فقط باید به مخاطبین‌تان توجه کنید. مخاطبین شما گروه کوچکی از افرادند که با جایگاهی که در حال ساخت آن هستید موافقند. اگر سعی کنید همه‌ی افراد را جذب کنید پیام، بازاریابی، و محصولات شما بسیار بد خواهد بود. فقط افرادی که جایگاه‌های استوار دارند در بازاریابی می‌توانند بسیار خوب عمل کنند. آنها به اندازه‌ی کافی به پیام‌شان توجه دارند تا آن را اعلام کنند، آنها می‌دانند که چگونگی کار، به اندازه‌ی چرایی آن اهمیت دارد.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت thriveglobal.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com