0  |  0

محدودیتهای کارآفرینی حذف شود

محدودیتهای کارآفرینی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان سمنان، علیرضا خسروی در آئین اختتامیه اولین کمپ تابستانی کارآفرینان دراستان سمنان، کارآفرینی را محور توسعه کشور دانست و افزود: کارآفرینی از فعالیت های ارزشمند برای توسعه کشور است.

وی ضمن تقدیر از اجرای طرح کارآفرینان فردا در استان سمنان، گفت: پرورش افراد برای کارآفرینی باید از سنین پایین انجام شود.نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن تفکر کارآفرینی از سنین پایین در جامعه باعث می شود نیروی انسانی خلاق و کارآفرین برای جامعه تربیت شود و این رسالت بر دوش آموزش فنی و حرفه ای است.

خسروی با اشاره با اینکه در برخی کشورهای دنیا ضایعات دورریختنی با کمترین هزینه تبدیل به پول می شود، گفت: ایران با وجود دارا بودن امکانات و ظرفیت های بالقوه، زمینه بسیار مساعدی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارد که باید با حذف برخی محدودیتها، راه را برای فعالیتهای کارآفرینی و اشتغالزایی هموار کرد.

وی تاکید کرد: کارآفرینی راهکار رسیدن به نقطه ای است که اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رها کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سمنان نیز در این آئین بر لزوم ارائه آموزش های کارآفرینی با هدف توانمندسازی و مدیریت نیروی انسانی جامعه، برای فعالیتهای اقتصادی مطلوب تاکید کرد.منوچهر صادقی با اشاره به اینکه در زمینه بهبود فرآیند کسب و کار، ایران رتبه خوبی در جهان ندارد، خواستار ورود سازمان آموزش فنی و حرفه ای به این موضوع و ارائه آموزشهای مرتبط در این زمینه شد.

وی موتور محرکه کشورهای توسعه یافته را بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: بازار سرمایه نیاز به دانش فنی خاص دارد که تامین این نیاز بر عهده آموزش فنی و حرفه ای است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سمنان، به اجرای طرح تکاپو در این استان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، فعالیتهای استان در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، نمود بیشتری پیدا می کند.مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح کمپ تابستانی کارآفرینان فردا بر اساس شاخص ها و روش های روز کارآفرینی دنیا به اجرا در آمد و سمنان سومین استانی است که این طرح را به اجرا در آورد.

ابراهیم محمودی افزود: سرعت بخشی به روند توسعه کشور با راه اندازی نهضت آموزش های کارآفرینی از طریق پرورش تفکر خلاق و شناسایی افراد کار آفرین از اهداف این طرح کارآفرینی است که باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان قرار گیرد.

زهرا سادات مهدوی مربی مطرح کشور در زمینه کار آفرینی نیز در این مراسم ضمن تشریح چگونگی روند اجرای طرح گفت: این روش از کشور هندوستان الگو برداری شده و در آن کشور موفقیت بالایی داشته است.

مهدوی تفکیک گروه های سنی را در این طرح بسیار مهم دانست و یادآور شد: هر گروه سنی آموزش های خاص خودش را دارد.محمد وکیلی استاندار سمنان نیز در این آئین حضور داشت و با حضور وی از فراگیران برتر طرح کار آفرینان فردا با اهدای لوح تقدیر شد.

کمپ تابستانی کارآفرینان فردا، برای اولین بار در استان سمنان، با حضور ۴۰ دختر ۱۵ تا ۱۸ ساله و با بره گیری از تجربه کمپ تابستانی موسسه توسعه کارآفرینی هند، برگزار شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com