0  |  0

کانون‌های کارآفرینی دغدغه رفع بیکاری دارند

کانون‌های کارآفرینی دغدغه رفع بیکاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی هزارخانی در جلسه کانون کارآفرینان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما با تقویت و توسعه ساختار این کانون تلاشمان بر این است تا ضعف‌ها و نارسایی‌ها را برطرف کرده و با میدان دادن به بخش خصوصی ظرفیت و بستری را فراهم کنیم تا فعالان بخش خصوصی بتوانند با توانمندی بیشتر در عرصه‌های اقتصادی و ارائه ایده‌ها و خلاقیت‌های نوین بتوانند در مسیر حرکت‌های نو و تحول‌آفرین اقداماتشان را انجام دهند.

وی استفاده از ظرفیت و توانمندی اتاق بازرگانی را با توانایی مالی، اقتصادی و اجتماعی بیان کرد و گفت: ما بر این باوریم که بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی توانمند در این عرصه اگر در کنار هم باشند و اتاق‌های بازرگانی را به عنوان کاپیتان، پیش‌رو و پیشتاز حرکت‌های تحولی خود قرار دهند قطعا ثمربخشی کار و خروجی آن بهتر و شایسته‌تر خواهد بود.

بازرس کانون کارآفرینان کشور ادامه داد: ما از اتاق بازرگانی اردبیل که در شکل‌گیری کانون کارآفرینی تلاش کرده و رئیس اتاق اردبیل به عنوان عضو هئیت رئیسه اتاق ایران ریاست این کانون را در استان بر عهده گرفته است قدردانی می‌کنیم و بر این باوریم که این حرکت منسجم و متشکل می‌تواند گره‌های کور کارآفرینی را در این استان باز کرده و زمینه اشتغال و رونق کسب و کار و اقتصاد مولد را به خوبی فراهم آورد.

هزارخانی بیان کرد: در هشت سال دولت گذشته با وجود درآمدهای نفتی مناسب ظرفیت‌های بخش کارآفرینی در این کشور مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفت به طوری که به جای همراهی دولت و تشویق و ترغیب بانک‌ها و فعالان اقتصادی مختلف ما با یک وضعیت رکود و نابسامانی اقتصادی روبه‌رو شدیم که کانون کارآفرینی نیز نتوانست کارآمدی واقعی خود را به معنای واقعی به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: ما از بانک‌های عامل انتظار داریم که نسبت به سال‌های گذشته با علاقمندی و رغبت در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان واقعی منابع خود را به این سمت هدایت کنند تا خروجی مناسب و شایسته‌ای را در روند انجام کارها و حرکت‌های تحولی شاهد و ناظر باشیم.

بازرس کانون کارآفرینان کشور ادامه داد: کانون کارآفرینی به دنبال راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر است تا با حمایت فعالان اقتصادی بتواند حرکت‌های خوبی که در حوزه کارآفرینی آغاز شده بیشتر مورد حمایت قرار داده و به حرکت‌های رو به جلو و موثر آن بیش از هر زمان دیگر کمک کند.

هزارخانی بیان کرد: در بستری که به معنای واقعی برای رونق اقتصادی فراهم می‌آید قطعا کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید رونقی مضاعف پیدا می‌کند و سعی و تلاش جدی بر این خواهد بود تا بتوان با کاهش وابستگی‌ها و اتکا به توان داخلی از برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها به راحتی عبور کرد.

وی با ابراز خرسندی از تدوین سند کارآفرینی در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان اردبیل افزود: این سند خود می‌تواند عامل و بنای برنامه‌ریزی‌های دقیق و خلاقانه باشد که قطعا باید با اعتماد بیشتر به نیروهای توانمند در عرصه‌های اقتصادی بتوان در این زمینه حرکت‌های موفق و مفیدی را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند مباحث متعدد با محوریت حوزه کارآفرینی مطرح و از متولیان بخش‌های مختلف خواسته شد تا نسبت به رفع گره‌های اساسی در این حوزه اقدام عملی انجام شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com