0  |  0

ضرورت ایجاد ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی تا پایان سال

ضرورت ایجاد ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، علی وطنی در نشستی که با حضور معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری و فعالان عرصه دانش بنیان در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مهم ترین وظیفه شرکت های دانش بنیان استان خراسان جنوبی،  تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی است که به عنوان فرصتی برای توسعه فناوری در استان، باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی افزود: تبدیل گیاهان دارویی استان به داروهای گیاهی مهم ترین اصلی است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد تا از این طریق هم گیاهان دارویی کشت شده به فروش برسد و هم از خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری شود.

به گفته وطنی، بحث تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی یک مزیت استانی است که قابلیت صادرات محصولات استانی را هم افزایش می دهد. به همین دلیل این استان هر تعداد سرمایه گذار در این زمینه می شناسد به معاونت توسعه فناوری معرفی کند تا برای تاسیس کارخانجات تولید داروهای گیاهی از آنها حمایت کنیم.

وی  در خطاب به فعالان عرصه  دانش بنیان بیان کرد: در استان خراسان جنوبی کارگروه گیاهان دارویی تشکیل دهید که معاونت علمی از این کار حمایت ویژه خواهد کرد. این کارگروه می تواند از گیاهان دارویی عناب، زرشک و زعفران باشد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی با انتقاد از پایین بودن تعداد شرکت های دانش بنیان در استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: سهم این استان در تعداد شرکت های دانش بنیان در سال ۹۴، ۱۸۰ شرکت است که در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد از این تعداد محقق شده است و تا پایان سال نیز تنها ۶ ماه فرصت جبران دارید که می توانید این تعداد شرکت را با تاسیس شرکت های تولید داروهای گیاهی، تولید انرژی خورشیدی و تهیه و توزیع صنایع دستی استان جبران کنید.

در ادامه این نشست، مدیران ۱۰ شرکت دانش‌بنیان استان خراسان جنوبی، دستاوردهای شرکت دانش بنیان خود را ارائه و مسائل و چالش‌های موجود در استان را با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مطرح کردند.

دکتر خلیل خلیلی رییس دانشگاه بیرجند، ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی، محسن احتشام، رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی و دکتر دوستی رئیس پارک فناوری استان خراسان جنوبی حضور داشتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com