0  |  0

120 شغل جدید در زنجان شناسایی شده است

120 شغل جدید در زنجان شناسایی شده است

محمدرضا یوسفی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته گسترش مشاغل خدماتی افزود: فعالیت های این سه حوزه در سه محور مشخص انجام می شود.وی اظهار کرد: محور نخست شامل مشاغلی است که در استان وجود دارد اما فاقد شناسنامه بودند که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش بر شناسنامه دار کردن این مشاغل است.
مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: استانداردهای آموزشی لازم برای مشاغل مورد توجه در محور نخست تدوین خواهد شد و چنانچه نیاز به زیرساخت داشته باشند با همکاری دستگاه های ذیربط اعم از راه و شهرسازی یا شرکت شهرک های صنعتی ایجاد می شود.
یوسفی ادامه داد: شناسنامه دار شدن مشاغل روند معرفی به بانک ها و دریافت تسهیلات برای فعالیت از سوی صاحبان این نوع مشاغل را فراهم می کند.وی افزود: برخی مشاغل نیز در گذشته وجود نداشته یا نیازی به وجود این نوع مشاغل نبوده که با توجه به تحولات ایجاد شده در جامعه همچون حرکت به سوی سالمندی و افزایش تعداد سالمندان در جامعه نیازهایی مبنی بر نگهداری این قشر در جامعه احساس می شود.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تلاش بر افزایش زیرساخت های لازم برای توسعه مشاغلی از این دست در بخش خدمات است.یوسفی شناسایی قوانین دست و پاگیر و انجام اقداماتی برای رفع این موانع در حوزه فضای کسب و کار را از دیگر اقدامات در دست انجام برشمرد.
وی یادآورشد: با رایزنی های انجام شده برنامه ریزهایی برای رفع موانع در خصوص مشکل موازی کاری برخی دستگاه ها برای صدور مجوز فعالیت مشاغل در دست انجام است.سهم بخش خدمات از اشتغال استان زنجان 37 و کشور 47 درصد است که این موضوع بیانگر پایین بودن 11 درصدی سهم بخش خدمات این استان از سطح کشوری است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com