0  |  0

ثبت نام متقاضیان شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار در قزوین آغاز شد

ثبت نام متقاضیان شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار در قزوین آغاز شد

ناصر شفیع آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی به صورت پایلوت در کشورامسال در استان های قزوین و گلستان اجرا می شود.وی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: طرح یاد شده با هدف ارایه آموزش، مهارت آفرینی و کسب تجربه و آماده سازی فارغ التحصیلان دانشجویی بیکار برای ورود به بازار کار انجام می شود.
معاون اشتغال و کارآفرینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین یادآور شد: پایگاه اینترنتی یاد شده تا اطلاع ثانوی برای ثبت نام علاقه مندان قابل دسترس است ولی توصیه می شود تا افراد متقاضی نام نویسی خود را زودتر انجام دهند.
این مسوول در خصوص شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح نیز گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد شغل که حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال از زمان تحصیل آنها گذشته باشد، امکان شرکت در این طرح را دارند.
معاون اشتعال و کارآفرینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در مورد شرایط سنی ثبت نام کنندگان نیز اظهار کرد: حداکثر سن مجاوز برای ثبت نام کنندگان در این طرح پس از فارغ التحصیلی در دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 27، 30، 33 و 37 سال می باشد که برای مردان در صورت گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی، این مدت به طول سن مجاوز افزوده می شود.
شفیع آبادی گفت: فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی در این طرح حداقل 6 و حداکثر یک سال، ماهانه 140 ساعت در واحدها و بنگاه های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی آموزش می بینند.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان بیکار که در دوره های قبلی کارورزی شرکت کرده اند امکان حضور در این دوره را ندارند، اظهار کرد: حقوق در نظر گرفته شده برای افراد شرکت کننده در این طرح ماهانه چهار میلیون ریال است که 30 درصد آنرا دولت تقبل می کند و باقی برعهده واحد به کارگیرنده است.
این مسوول گفت: علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، واحدها و بنگاه های اقتصادی علاقه مند به مشارکت در این طرح نیز باید از طریق سامانه www.irankarvarz.ir آمادگی خود را اعلام کنند.
معاون اشتغال و کارآفرینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین افزود: واحدها و بنگاه های اقتصادی پذیرنده باید حداقل 2 سال از زمان فعالیت و شروع به کار آنها گذشته باشد تا امکان مشارکت در این طرح را داشته باشند.وی با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی کوچک نیز قادر به مشارکت در این طرح هستند، گفت: بنگاه های اقتصادی به ازای هر سه نیروی شاغل می توانند یک نفر از فارغ التحصیلان بیکار ثبت نام کرده را جذب کنند و واحدهایی نیز که کمتر از سه نیروی کار دارند امکان جذب یک نفر را دارند.
شفیع آبادی یکی از مشکلات حوزه اشتغال را نداشتن تخصص و آمادگی کافی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار دانست و گفت: اجرای این طرح بخش قابل توجهی از این مشکل را برطرف می سازد وبه فارغ التحصیلان دانشگاهی برای یافتن شغل مناسب کمک می کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com