0  |  0

اشتغال تنها به استخدام دولت ختم نشود

اشتغال تنها به استخدام دولت ختم نشود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_ منطقه سیستان و بلوچستان، زهرا اربابی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن عید قربان و غدیر اظهار کرد: رسانه پل ارتباطی میان مسئولین با مردم به شمار می آید و وظیفه دارد واقعیت ها را آنگونه که اتفاق افتاده به مردم انتقال دهد.وی تصریح کرد: اگر واقعیات را آنطور که بوده به مردم منتقل کنیم بی شک اعتماد آنها را جلب خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت استخدامی های استان سیستان وبلوچستان گفت: در سال۱۳۹۲از محل سهمیه برنامه پنجم آزمونی برگزار شد اما به دلیل اینکه تامین اعتبار نشده بود تکلیف پذیرفته شدگان مشخص نبودکه با توجه به شرایط خاص استان با پیگیری های انجام شده در سال گذشته این اعتبار تحقق پیدا کرد.وی ادامه داد: پس از تحقق اعتبار توسط دفتر منابع انسانی اسامی پذیرفته شدگان وارد وارد سامانه شد و از ابتدای امسال افراد پذیرفته شده وارد دستگاه های اجرایی و مشغول به کار شدند.

اربابی تصریح کرد: تاکنون مجوزی برای استخدام به صورت کلی داده نشده است همچنین مجوزهای استخدامی به صورت مستقیم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار وزارتخانه ها برای نیاز سنجی محول می شود.این مسئول با بیان مطلب بالا افزود: در آبان ماه امسال از طرف وزارت کشور با توجه به اعلام نیازی که از استان هاشده است برای استاندار ها و فرمانداری ها مجوز داده شده که ثبت نام آزمون خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار نیمی از پست های سازمانی خالی است تصریح کرد: دولت بیشتر از نمی خواهد خود را بزرگ کند و با این انبوه نیروی انسانی که در بدنه دولت با آن مواجه است پاسخ گوی آنها نخواهد بود.

زهرا اربابی با بیان اینکه رویکرد دولت متناسب سازی است عنوان کرد: رویکرد نباید به گونه ای باشد که همه پست ها تبیین شود چراکه در این صورت دولت از نظر خدمات رسانی ضعیف خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه سهمیه خانواده های ایثارگر در بحث استخدامی به چه شکل است اذعان کرد: از ابتدای مطرح شدن استخدامی ۲۵ درصد برای این افراد جدا می شود که در آزمون استخدامی سال۱۳۹۲ از ۸۲۶ نفر۱۲۰نفر سهمیه جذب ایثارگران بوده است.

وی در رابطه با آموزش نیروهای تازه وارد اظهار کرد: نیروهایی که تازه وارد سازمان ها می شوند باید با سازمان و شرح وظایف آنها آشنا شوند و هر فرد موظف است دوره آموزش توجیهی را پشت سر بگذارد تا با فنون و کار سازمان خود بیشتر آشنا شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی از ابتدای سال نیازهای آموزشی خود را برآورد می کنند و در طول سال با دفتر آموزش و پژوهش برای برگزاری دوره های آموزش براساس نیاز هماهنگ می کنند که این نیازها باید در راستای ارتقای بهره وری نیروی انسانی باشد.

اربابی در پاسخ به اینکه چندین سال است در خصوص درجه بندی بخشداری ها و فرمانداری ها کاری انجام نشده خاطر نشان کرد: با پیگیری های استانداری و مکاتباتی که با وزارت کشور انجام شده است نهایتا در کارگروه منابع انسانی منطقه پنجم در اوخر سال گذشته طی برگزاری جلساتی قرار بر اعلام شاخص های برابر استان شد که از این طریق بتوان درجه بندی فرمانداری و بخشداری ها را مشخص کرد و نتیجه نهایی در هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفر معاون اول رییس جمهور به استان سفری پرخیر و برکتی بوده است عنوان کرد: از لحاظ اشتغال زایی نه در بخش دولتی بلکه در بخش خصوصی و صحنه کار آفرینی قول هایی از ایشان گرفته شد.وی تصریح کرد: باید راه را برای فارغ التحصیلان هموار کرد که در چارچوب شرکت های دانش بنیان به تولید مبتنی بر وضعیت اقتصادی منطقه بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اظهار کرد: بهترین بستر برای زنان خود سرپرست صندوق کار آفرینی امید است که با اعتبارات بسیار مناسب بتوانند در حد یک کار کوچک برای خود شغل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه ای جدا برای بانوان در بحث استخدام مدنظر قرار نگرفته افزود: هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد آزمون سال گذشته که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد به دلیل اینکه به بانوان امتیاز داده نشده بود متوقف شد.

اربابی عنوان کرد: در استان این فرصت را ایجاد کرده ایم که هر مدیرکلی که منصوب می شود باید باحفظ شرط شایستگی به ارتقای نقش بانوان در سیستم اداری خود توجه کند.وی در خصوص نارضایتی مردم از عملکرد برخی مدیران افزود: هر مسئولی وظیفه دارد بر مدار قانون و بر مبنای تعریف شده خود حرکت وخدمت واقعی به مردم را ارائه دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com