0  |  8

افراد موفق در 10 دقیقه اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟ (بخش اول)

افراد موفق در 10 دقیقه اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟ (بخش اول)

كارهايي كه در 10 دقيقه‌ي اول روز كاري خود انجام مي‌دهيد، تا حد زيادي مشخص خواهد كرد كه بقيه‌ي روز شما چقدر موثر خواهد بود. اگر مي‌خواهيد كارتان را با موفقيت آغاز كنيد، علاوه بر روابط خود با ديگران بايد به نحوه‌ي شروع روز كاري خود نيز اهميت بدهيد. اين 10 دقيقه‌ي اول مي‌تواند لحن و نگرش شما نسبت به آن روز را هم تعيين كند.

از آنجايي كه در اين لحظات كوتاه، اولين برداشت شما از آن روز شكل مي‌گيرد، طرز فكرتان را مي‌توان پيش‌بيني كرد. ممكن است چند دقيقه‌ي اولي كه در دفتر كارتان هستيد خيلي استرس داشته باشيد، چون در اين مدت در مورد آنچه كه با آن مواجه خواهيد شد نگران هستيد. مثلا نگران هستيد كه شايد ايميل‌هاي ضروري شما هك شده باشند، شايد در لحظات آخر جلساتي تعيين شود يا بحراني رخ دهد، شايد رئيس تماس بگيرد و ادامه‌ي كار را متوقف كند، شايد با يك فرد بداخلاق همكار شويد و غيره. در اين مواقع بايد خودآگاهي بالا و طرز فكر مثبت داشته باشيد و هر صبح به خودتان اين چيزها را آموزش بدهيد تا بتوانيد با انرژي‌هاي منفي و تقاضاهاي خسته‌كننده مقابله نماييد.

افراد موفق دوست دارند در امور روزمره و عادت‌هايشان پيشرفت داشته باشند. در واقع چيزي كه خيلي در موفقيت اين افراد تاثير داشته، اين است كه آنها در خودشان عادت‌هاي پايدار ايجاد كرده‌اند. بهترين زمان براي اينكه تمرين كنيد عادتي را در خودتان شكل بدهيد، آغاز روز كاري است.

در اين مطلب، 18 كاري كه موفق‌ترين افراد در 10 دقيقه‌ي اول روز كاري خود انجام مي‌دهند را با هم مرور مي‌كنيم:

1 . فكر مي‌كنند.

اگر مي‌خواهيد بهترين نتايج را به دست بياوريد بايد به اين فكر كنيد كه كجا بوديد، كجا هستيد، و داريد به كجا مي‌رويد. افراد موفق سعي مي‌كنند براي انجام اين كار يك جاي خلوت و يك زمان خالي فراهم كنند تا بتوانند به راحتي و در آرامش به اين چيزها فكر كنند. آنها از خودشان مي‌پرسند: من تا اين هفته در جهت رسيدن به هدفم چكار كردم؟ پروژه‌هاي فعلي من در چه حالي هستند؟ با توجه به اين موارد، امروز بايد چكار كنم؟

2 . يك لحظه مكث مي‌كنند تا آماده شوند.

اگر وارد يك محيط پر سر و صدا شويد كه در آن تلفن‌ها پشت سر هم زنگ مي‌خورند و مردم از سر و كول هم بالا مي‌روند تا شما را ببينند، ممكن است كار خود را اشتباه آغاز كنيد و از نظر احساسي و زماني، از مسير خود منحرف شويد و ديگران بتوانند براي شما دستور كار تعيين نمايند. شما بايد تمركز كرده و به طور كامل آماده شويد تا به جاي اينكه ديگران شما را مديريت كنند، خودتان مديريت اوضاع را بر عهده بگيريد.

3 . راحتي خود را تامين مي‌كنند.

افراد موفق در آغاز روز كاري خود همه چيز را بررسي مي‌كنند تا مطمئن شوند كه صندلي‌شان به طور مناسب تنظيم شده، و چيزهايي كه دائما با آنها كار مي‌كنند(مثل كيبورد، تلفن، ماوس كامپيوتر) همگي به راحتي قابل‌دسترس هستند.

علاوه بر اينها نور اتاقتان هم بايد مناسب باشد. اگر يك محيط عملكردي ارگونوميك داشته باشيد روز خوبي خواهيد داشت.

4 . محيط كار خود را مرتب مي‌كنند.

اگر در دفتر كار خود نتوانيد وسايل مورد نيازتان را پيدا كنيد خيلي وقتتان هدر مي‌رود. اگر محيط و ميز كارتان تميز و مرتب باشد ذهن آماده‌تري براي انجام وظايف آن روز خواهيد داشت.

5 . حركت‌هاي كششي انجام مي‌دهند، مي‌ايستند و راه مي‌روند.

افراد موفق قبل از اينكه روي صندلي خود بنشينند حركات كششي انجام مي‌دهند تا خونشان به گردش دربيايد. چند دقيقه‌ي اول روز كاري خود را راه برويد يا بايستيد. در اين صورت احساس مي‌كنيد كنترل بيشتري بر امور داريد و مي‌توانيد از عهده‌ي دستور كار آن روز بربياييد.

6 . ليست كارهاي خود را مرور كرده و آنها را اولويت‌بندي مي‌نمايند.

اولويت‌ها و كارهاي خود را بررسي كنيد. علاوه بر تهيه‌ي يك ليست، خودتان را به چالش بكشيد تا يك سلسله‌مراتب واقع‌بينانه براي پروژه‌هاي خود ايجاد كنيد. ابتدا بايد مهم‌ترين كارهاي خود را انجام دهيد، اين خيلي نكته‌ي مهمي است. هرچند خيلي راحت مي‌توانيد پروژه‌هاي مهمي را كه دوست نداريد به زمان ديگري موكول كنيد، ولي اگر آنها را اول انجام دهيد بعد از آن انرژي بيشتري براي مواجهه با كارهاي سخت‌تر خواهيد داشت.

7 . موفقيت را تجسم مي‌كنند.

شما با اين تصور كه از پروژه‌هاي مختلف نتايج مثبتي به دست آورده‌ايد، مي‌توانيد عقبگرد كرده و گام‌هايي را كه براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب خود نياز داريد تعيين نماييد. در اين صورت هميشه يادتان مي‌ماند كه با برنامه‌ حركت كنيد و بر روي چيزهايي كه واقعا مهم هستند تمركز نماييد.

8 . نقشه‌ي راه هر روز خود را تعيين مي‌كنند.

افراد موفق تقويم خود را مرور مي‌كنند تا ببينند كه آيا برنامه‌ي روزانه‌ي آنها نيازي به تغيير يا تنظيم مجدد دارد يا خير، و بررسي كنند كه آيا لازم است قبل از يك تماس يا جلسه، يك سري كارهاي مقدماتي انجام دهند؟

9 . چند كار را با هم انجام نمي‌دهند.

اول صبح، وقتي كارهاي زيادي داريد، انرژي‌تان هم زياد است، و احساس مي‌كنيد كه دو يا سه كار را مي‌توانيد به يك‌باره انجام دهيد، وسوسه مي‌شويد كه چند تا كار را با هم انجام بدهيد، ولي در اين صورت كارايي شما در آن روز پايين مي‌آيد. پس هميشه سعي كنيد در هر لحظه فقط يك كار را انجام دهيد.

برگرفته از سايت businessinsider.com

 

 افراد موفق، در 10 دقيقه‌ي اول روز كاري خود چه كارهايي انجام مي‌دهند؟ (بخش دوم) 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
دیدگاه ها
کوروش

سه شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 11:46

متشکرم عالی بود

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com