0  |  0

2 هزار میلیارد ریال از صندوق نوآوری به شرکتهای دانش بنیان پرداخت شد

2 هزار میلیارد ریال از صندوق نوآوری به شرکتهای دانش بنیان پرداخت شد

محمدحسین صادقی در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اکنون یک هزار و 640 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارد که 65درصد از این تعداد را شرکتهای نوپا، 30 درصد شرکتهای معمولی و پنج درصد دیگر را شرکتهای صنعتی بزرگ شامل می شود .
وی افزود : این شرکتها تا کنون یک هزار طرح تولید ثروت برپایه دانش به صندوق نوآوری ارائه داده که 750 طرح آن بررسی شده است. وی ادامه داد: از تعداد طرحهای بررسی شده نیز 500 طرح برای دریافت تسهیلات صندوق مصوب شده که دو هزار میلیارد ریال اعتبار به آنان تخصیص یافته و پرداخت شده است.
صادقی ،اعتبار مصوب کل صندوق نوآوری و شکوفایی را 30 هزار میلیارد ریال برای سه سال نخست فعالیت عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات اعتباری در سال 91 اعتباری به این صندوق اختصاص نیافت و تخصیص اعتبار به آن از نیمه دوم سال 92 در نظر گرفته شد.
وی افزود: البته بودجه سال 92 نیز در سال 93 و بودجه این سال برای سال جاری به میزان 300میلیون دلار مصوب شد که آماده پرداخت به متقاضیان است. صادقی، از این صندوق با عنوان بزرگترین صندوق اعتباری از نظر حجم سرمایه در کشور پس از صندوق توسعه ملی نام برد.
وی، در زمینه شرایط پرداخت وام و تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: بودجه این صندوق برای طرحهای تجاری تنها از مرحله انتهای فازپژوهشی تا شروع مرحله تجاری سازی و تولید انبوه و ورود به بورس برای فروش سهام هزینه می شود.
وی بیان داشت: تحول آفرین بودن طرح، متناسب بودن با آمایش سرزمین و مزیتهای استانی ، ایجاد ارزش افزوده بالا و نداشتن آلودگیهای زیست محیطی از مهمترین شرایط اختصاص وام این صندوق به طرحهای اقتصادی دانش بنیان است.
صادقی همچنین افزود: تسهیلات صندوق نوآوری به شرکتهایی تعلق می گیرد که دولتی نبوده و یا 51درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی باشد.به گفته مشاور عالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ،هم اکنون 19 صندوق پژوهش و فناوری در کشور در حال ارائه خدمات مالی به شرکتهای دانش بنیان است.
به گزارش ایرنا،صادقی، به منظور بازدید از پژوهشکده های دانشگاه شهرکرد و بررسی مشکلات شرکتهای دانش بنیان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com