0  |  0

شهرداری نیشابور باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند

شهرداری نیشابور باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند

سیدایمان شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درنیشابور اظهار داشت: شورای اسلامی شهر در مشهد تبصره‌ای تصویب کرد تا براساس آن بودجه‌ای مستقل به مقدار 80 میلیارد ریال، خریدهای شهرداری از شرکت‌های دانش‌بنیان اجباری شود اما در نیشابور با اینکه جلسات مشترک خوبی داشتیم و اعضای شورا با این موضوع هم‌عقیده بودند اما به هدف نرسیده‌ایم.

وی گفت: هر چند کارهای محدودی انجام شده است که به پروژه روشنایی بلوار معلم در شهرداری منطقه یک توسط شرکت دانش‌بنیان رسانور می‌توان اشاره کرد.شریعتی در زمینه چرایی لزوم تصویب این تبصره حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: انجام پروژه‌های کاری در شهرداری توسط بخش خصوصی منوط به برنده شدن در مناقصات است به گونه‌ای که هر کس رقم پایین‌تری را بزند برنده است یا کارپرداز موظف است اجناس و اقلام مورد نیاز را به قیمت مناسب و پایین تهیه کند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تازه تاسیس و دارای توان مالی پایین هستند و در حال حاضر امکان رقابت با شرکت‌های دیگر را ندارند و باید به نوعی از توان علمی و فنی مخترعان جوان استفاده شود تا بتوانند به این مسیر ادامه دهند و البته راهکار دیگر ما برای پیشبرد اقتصادی تشکیل گروه کنسرسیوم است تا بتوانند شرکت‌ها هم‌افزایی کنند.

شریعتی با اشاره به اینکه پارک‌های علمی پردیس تهران و اصفهان شرکت‌های شاخص و برتر کشور هستند، در چرایی وجود پارک‌های علمی گفت: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند با ارائه مدل‌های جذاب و زودبازده اثری شگرف در توسعه اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری با تکیه بر توانمندی‌های تخصصی  بومی در هر منطقه‌ای ایجاد کنند که این موضوع اثبات شده است.

وی در زمینه رئوس مهم عملکرد سالانه خود بیان کرد: راه‌اندازی شورای پژوهش و فناوری به ریاست فرمانداری و دبیری مرکز، تشکیل دبیرخانه ستاد هفته پژوهش در شهرستان در مرکزی با حضور  ادارات مسئول، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز فنی و حرفه‌ای، تشکیل دبیرخانه دائمی  استارتاپ ویکند(کارآفرینی)، برگزاری نشست‌های دوره‌ای شرکت‌های دانش‌‌بنیان و ده برنامه آموزشی  در سطح دانشگاه‌های شهرستان رئوس عملکرد سالانه است.

شریعتی با اشاره به اینکه مرکز رشد و فناوری نیشابور از 26 شرکت فناور و طرح‌های مخترعان حمایت مستقیم می‌کند، اضافه کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی از هشت مرکز رشد و فناوری اطلاعات، انرژی، فرهنگی و زیارت، نیشابور، سازمان جهاد کشاورزی، تربت حیدریه، گناباد و مشهد با 180 شرکت فن‌آور تشکیل شده است البته مراکز رشد قوچان و سبزوار در داخل دانشگاه‌های شهرستان تعریف شده‌اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com