0  |  0

رفع مشکلات زیست محیطی نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان است

رفع مشکلات زیست محیطی نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سید رحمان دانیالی در دیدار رییس دانشگاه قم در سخنانی اظهار داشت: امروز برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان قم به صورت موثر و پایدار، نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور با تاکید بر فناوری های نوین هستیم.

وی بر ضرورت ایجاد ارتباط و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی استان به ویژه دانشگاه قم تاکید کرد و گفت: باید اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جهت حفظ و حراست از محیط زیست را مشخص و اولویت بندی کرده، سپس از ظرفیت‌های گسترده علمی و پژوهشی در استان به خوبی بهره‌مند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به برخی معضلات و چالش‌های زیست محیطی در استان، بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: قطعا اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در تنویر افکار عمومی و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه می‌توانند نقش بسیار کلیدی ایفا نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی علمی و پژوهشی دانشگاه قم، خواستار افزایش همکاری‌های مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم شد و گفت: بدون تردید انعقاد تفاهم نامه و همکاری‌های مشترک می‌تواند در جهت کاهش معضلات زیست محیطی در استان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز دانشگاه قم به دنبال ایجاد تصفیه خانه پساب و فاضلاب در دانشگاه هستیم، اظهار داشت: دانشگاه قم با وجود برخورداری از پژوهشکده سبز و تحقیقات زیست محیطی می‌تواند گام‌های مثبت و موثری در زمینه انجام پژوهش‌ها و تحقیقات مرتبط بردارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com