0  |  0

زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد می‌شود

زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی گفت: با ایجاد تغییرات انجام‌شده در بخش ساختاری این ستاد مقدمات ایجاد زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جدید کلید خواهد خورد.
مهدی فقیهی دبیر ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با اشاره به ایجاد تغییرات ساختاری در ماهیت این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجاری معاونت علمی، از اواسط سال 96 با تغییرات اساسی در ساختار قبلی این ستاد فعالیت خود را آغاز کرد و در این مسیر با رویکرد حمایت از تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وارد حوزه ICT یا فضای مجازی شد.
تغییر ساختار و تشکیل ۱۰ کارگروه مربوط به حوزه ICT و فضای مجازی
فقیهی در ادامه افزود: از نخستین تغییرات این ستاد برای سال جدید تغییر ساختار آن و شکل گیری ۱۰ کارگروه مربوط به حوزه ICT و فضای مجازی بود که این کارگروهها در حال حاضر شکل گرفته و مشغول به فعالیت هستند و تا پایان سال با ترسیم چشم انداز فعالیتهای خود برنامه ریزی برای رشد و ارتقاع دانش، همچنین توسعه فضای کسب و کارهای مرتبط با ICT را با جدیت آغاز خواهند کرد.
آغاز نخستین تفاهم نامه های عملیاتی در سال 96
فقیهی همچنین افزود: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با تشکیل کارگروه‌های متعدد سعی بر آن دارد، تا رسالت خود را به‌منظور بازار سازی پروژه‌های پیشین این ستاد که در دست انجام است، پیش ببرد.
وی بابیان مثالی در این بخش اظهار کرد: استفاده از فناوری ذخیره و پردازش داده از موضوعاتی است، که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، بانک ملی و دانشگاه صنعتی شریف، با حمایت‌های ستاد نهایی سازی شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، این تفاهم‌نامه را در راستای انجام وظایف بازار سازی ستاد برشمرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بانک ملی ایران به‌عنوان اولین بازار بانکی استفاده‌کننده از این فناوری است، که می‌تواند نمونه‌ای موفق برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.
ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه تهران و دانشگاه شریف
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، خبر از ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه تهران داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه دیگری که میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، دانشگاه تهران و ایران سل منعقد شد، بر اساس آن مرکز نوآوری در دانشگاه تهران برای حمایت از شرکتهای این بخش ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه گفت: همچنین مرکز نوآوری بانک ملی با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، و مشارکت دانشگاه صنعتی شریف نیز در خصوص توسعه و حمایت از شرکتهای فین تک نیز مطابق تفاهم نامه منعقد شده در حال شکل‌گیری است.
تشکیل صندوق سرمایه‌گذاریهای خطرپذیر
فقیهی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد: با توجه به اهمیت تشکیل صندوق سرمایه‌گذار خطرپذیر" VC"، در سال گذشته تفاهم‌نامه دیگری میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، شرکت ایران سل، و همچنین شرکت سرمایه‌گذار تمدن منعقد شد، که این رویداد در اوایل سال جاری با حمایت ستاد نهایی سازی می‌شود.
انتشار نخستین کتاب تخصصی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور
فقیهی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 96 گفت: نخستین کتاب تخصصی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه ارتباطات و مخابرات با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی منتشر شد. این ستاد در نظر دارد در سال جدید مطالب این کتاب را روی سامانه آنلاین قرار دهد تا تمامی تجهیزات در حوزه ict و تولید داخلی و حتی خدماتی، در آن لحاظ شود.
وی بابیان اینکه در این سامانه می‌توانیم داشته‌هایمان را در داخل شناسایی کنیم گفت: در نظر داریم با راه‌اندازی این سامانه به عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های صادراتی بپردازیم.
فقیهی درپایان خاطر نشان ساخت: رویکرد و عملکرد ستاد در سال جدید با محوریت حمایتهای نو در خصوص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی خواهد بود.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com