0  |  4

مردم در نگاه اول چه فكري در مورد شما مي‌كنند؟

مردم در نگاه اول چه فكري در مورد شما مي‌كنند؟

وقتي كسي را مي‌بينيد ممكن است در برداشت اول فكر كنيد كه او غيرقابل‌ اعتماد، نادان، و بي‌بند و بار است. همه‌ي ما دوست داريم وقتي با شخص جديدي ملاقات مي‌كنيم او ما را احمق فرض نکند اما متاسفانه قبل از اينكه فرصت داشته باشيد در مورد هوش برتر يا شوخ‌طبعي خود صحبت كنيد و حتي قبل از اينكه دهان خود را باز كنيد، ديگران سريع در مورد شما قضاوت مي‌نمايند.

ما هميشه به دنبال الگوهايي هستيم تا بتوانيم چيزهاي جديد را تشخيص داده و درك كنيم. وقتي با فرد جديدي ملاقات مي‌كنيم طبيعتا دوست داريم با حداقل اطلاعاتي كه داريم در مورد او سريع تصميم گرفته و قضاوت كنيم. از آنجايي‌كه ما هنوز در مورد آن شخص خاص اطلاعاتي نداريم ارزيابي ما صرفا بر اساس آن چيزي است كه در مورد افراد مشابه او در ذهن داريم. به عنوان مثال، مردم فقط در عرض يك دهم ثانيه تصميم مي‌گيرند كه آيا كسي قابل‌اعتماد است يا خير.

ما روزانه تصميم‌هاي زيادي مي‌گيريم و اگر بخواهيم در مورد هر كدام از آنها فكر كرده و تمام جنبه‌هاي آن و اطلاعات موجود را ارزيابي نماييم هرگز نمي‌توانيم كاري از پيش ببريم. پس ما در تصميم‌‌‌گيري‌هايمان به تجربيات گذشته‌ و جهت‌گيري‌هاي خود متكي هستيم تا بتوانيم سريع‌تر تصميم‌ بگيريم.

ذهنيت اكثر ما اين است كه استفاده از عينك ضخيم و بيان شيوا و رسا، از ويژگي‌هاي افراد باهوش است. در اين صورت وقتي فرد جديدي را ملاقات مي‌كنيم كه اين ويژگي‌ها را دارد در برداشت اول فكر مي‌كنيم كه او هم حتما فرد باهوشي است، ولي ممكن است اين ارزيابي كاملا نادرست باشد.

حتي نحوه‌ي وارد شدن شما به اتاق هم مي‌تواند در تصميم‌گيري ديگران در مورد شما تاثير بگذارد.

خب، اين تصميمات ناگهاني چقدر مهم هستند؟ تحقيقات نشان داده‌اند كه برداشت‌هاي اوليه‌ي افراد در مورد يكديگر، تغيير نمي‌كنند. وقتي مردم براي بار اول شما را مي‌بينند فكرها و برداشت‌هايي در مورد شما به ذهنشان مي‌رسد. در اينجا 7 مورد از اين برداشت‌هاي اوليه را كه نتيجه‌ي تحليل تحقيقات علمي مختلف هستند مطرح مي‌كنيم:

1 . قابل‌اعتماد بودن

مردم در عرض يك دهم ثانيه در مورد قابل‌اعتماد بودن شما قضاوت مي‌كنند.

2 . بلندمرتبه بودن

از نظر مردم، كساني كه لباس‌هاي مارك‌دار مي‌پوشند بلندمرتبه‌تر از ساير افراد هستند.

3 . باهوش بودن

اگر موقع صحبت كردن با ديگران به چشمهايشان نگاه كنيد، در نظرشان فردي باهوش خواهيد بود. اگر عينكتان هم ضخيم باشد و رسا و شيوا صحبت كنيد، باهوش‌تر به نظر مي‌رسيد.

 

 

4 . موفق بودن

از نظر مردم، كساني كه لباس‌هايي درخور شان خود مي‌پوشند موفق‌تر از ديگران هستند.

5 . مقتدر بودن

مردم، افرادي با سر تراشيده را مقتدر‌تر از افرادي مي‌دانند كه سري پر از مو دارند.

 

10 ویژگی مدیران تاثیرگذار در دنیای کسب‌ و‌ کار

10 ویژگی مدیران تاثیرگذار در دنیای کسب‌ و‌ کار

 

6 . بي‌قيد و بند بودن

از نظر مردم، زناني كه علنا بدن خود را تاتو مي‌كنند و به نمايش مي‌گذارند بي‌قيد و بندتر از ساير افراد هستند و جذابيتشان هم كمتر است.

7 . ماجراجو بودن

نحوه‌ي راه رفتن شما براي مردم معني دار است. آنها شل راه رفتن را نشانه‌ي برونگرايي و ماجراجو بودن فرد و قدم‌هاي كوتاه را هم نشانه‌ي عصبي بودن وي مي‌دانند.

برگرفته از سايت inc.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com