0  |  0

معاون وزیر: طرح های تعاونی و اشتغالزا به کنترل تورم کمک می کند

معاون وزیر: طرح های تعاونی و اشتغالزا به کنترل تورم کمک می کند

به گزارش ایرنا حسن طایی در حاشیه افتتاح طرح های تعاونی در سیرجان افزود: راه اندازی تعاونی ها با هدف رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان صورت می گیرد.وی بیان کرد: با پس اندازهای کوچک می توان از صندوق کارآفرینی حمایت و کسب و کارهای منطقه ای را ایجاد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز شادی و نشاط در سیرجان به خاطر اشتغال بالا است و کسانی که توانایی کارآفرینی را دارند به کمک بیایند و برای رونق و شکوفایی کشور کمک کنند.
وی با بیان اینکه دولت از طرح های اشتغالزا حمایت می کند افزود: امروز باید نیروی جوان، کارآمد، توانمند و دانش آموخته بتواند مشغول به کار شود و حمایت از کسب و کارهای کوچک می تواند اشتغالزایی بالایی را داشته باشد.
طرح تعاونی تولید آب معدنی امروز در روستای دهنو بخش پاریز سیرجان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.به گفته فرماندار سیرجان این طرح با اعتبار 80 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به وسعت پنج هکتار و با اشتغالزایی 60 نفر مستقیم و 200 نفر غیرمستقیم به اتمام رسیده است.
منصور مکی آبادی اضافه کرد: این شرکت سالانه 30 هزار تن آب معدنی با نام نم باران برای مصرف داخلی و صادرات تولید می کند.همچنین کارگاه تولید سی ان سی یا طرح های دو بعدی و سه بعدی تولیدات مبلمان اداری و خانگی و اماکن در شهرک صنعتی سیرجان افتتاح شد.
این تعاونی تولیدی نیز با ظرفیت 2 هزار متر مکعب طرح های مورد نیاز تولید مبلمان و با اعتبار هفت میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و تسهیلات صندوق مهر کارآفرین به بهره برداری رسید و برای 12 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید کشور هم پس از بازدید از کارگاه های تولید گلیم و قالی سیرجان، این شهرستان را در حوزه کسب و کار فعال توصیف کرد و گفت: ایده های خوبی خلق شده و مزیت های رقابتی خوبی به وجود آمده که نمونه اش گلیم سیرجان است.
اصغر نورالله زاده افزود: ما امروز برای حمایت مالی از این صنعت دستی صندوق تامین مالی گلیم را ایجاد کردیم تا با مشارکت فعالان این بخش به رفع مشکلات و تامین منابع مالی مورد نیاز بافندگان بپردازیم.
وی تصریح کرد: هرچه اعضا بیاورند به همان نسبت صندوق تعاون کمک می کند و فعالیت و تولیدات این صنعت بیشتر می شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز بخش تعاون را در سیرجان مورد استقبال سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: تعاونی های کوچک در اشتغال نقش گسترده ای داشته اند. شهباز حسن پور گفت: امروز تعاونی ها می توانند با حمایت دولت نقش خوبی در رفع مشکل بیکاری ایفا کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com