0  |  0

افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در سال ۹۷

افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در سال ۹۷

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری در سال ۹۷ خبر داد.
مرتضی موسی خانی با اشاره به برنامه های پارک علم و فناوری در سال ۹۷ گفت: این برنامه ها باتوجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیشرو دانشگاه آزاد اسلامی و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری سازی و خدمات مالی تدوین شده اند.
وی با بیان اینکه صاحبان ایده و کارآفرینان برای پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی نیاز دارند تا بتوانند ایده های اولیه خود را به محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز باتوجه به ضرورت کارآفرینی برای تبدیل ایده و دانش به ثروت، اقدام به راه اندازی مراکز رشد، شتابدهنده و پارک های علم و فناوری کرده است.
سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: افتتاح ۱۰ پارک در سطح کشور، راه اندازی اکوسیستم کارآفرینی، استقرار ۱۹۰ شرکت دانش بنیان و صاحب ایده فناور، راه اندازی سامانه های ارزیابی شرکت ها، مدیریت یکپارچه پارک های کشور و واحد توسعه بازار بین المللی و راه اندازی دفاترTTo از برنامه های جذب و توسعه است.
موسی خانی با تاکید بر عقد قرارداد با شرکت های مستقر اظهار داشت: طراحی الگوی مدارس مهارت محور برای مدارس سما، طراحی الگوی تبدیل واحدهای آموزشی به شاخه های کارآفرینی و طراحی برنامه حمایتی برای زنان کارآفرین در اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بومی سازی دانش کسب و کار، تربیت نیروی کارآفرین و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی کسب و کار از برنامه هایی است که برای آموزش در نظر گرفته شده است.
سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره ارائه خدمات تجاری سازی گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی در سطح استانی و ملی، تدوین GIS امکان سنجی و شناسایی توانمندی های بالقوه استان ها، راه اندازی رسانه تخصصی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و مشارکت و حضور فعال در رویدادهای بین المللی از خدمات تجاری سازی است.
موسی خانی راه اندازی صندوق سرمایه گذاری با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی را از خدمات مالی عنوان کرد و گفت: همچنین ارائه تسهیلات مالی به شرکت های متقاضی و راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی با مشارکت بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار دارد.
وی پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاهی، تعداد قابل توجه دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیات علمی، تعدد مراکز رشد، وجود واحدهای بین المللی برای ورود به بازارهای جهانی را از مزیت های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.
موسی خانی افزود: در اختیار داشتن صندوق پژوهش، فناوری و سرمایه گذاری خطر پذیر غیردولتی، نبود منع همکاری برای ورود سرمایه گذاران خصوصی با توجه به غیردولتی بودن و تصمیم گیری سریع با توجه به چابک بودن نظام مدیریتی از دیگر امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی است.
سرپرست پارک علم و فناوری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل در اختیار داشتن ظرفیت های منحصر به فرد می تواند به سرعت جایگاه واقعی خود را در اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی براساس فناوری های جدید به دست آورد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com