0  |  0

اغراق درباره تسخیر کسب و کارها توسط هوش مصنوعی

اغراق درباره تسخیر کسب و کارها توسط هوش مصنوعی

گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی متشکل از ۳۵ کشور پیشرو در اقتصاد نشان می دهد تعداد مشاغلی که به علت ظهور هوش مصنوعی و ربات‌ها در معرض خطرند، کمتر از حد تصور است.
پیش از این و در سال ۲۰۱۳ نتایج یک پژوهش که توسط دانشگاه آکسفورد انجام و منتشر شده بود، جنجال به راه انداخته بود.
بر اساس این گزارش پیش بینی شده بود ۴۷ درصد از مشاغل در آمریکا به علت خودکار شدن فرایندهای حرفه ای به علت از راه رسیدن ربات ها و همه گیر شدن هوش مصنوعی از کنترل انسان ها خارج خواهند شد.
ولی تحلیل های ارائه شده در گزارش تازه حاکی است، تنها ۱۴ درصد از مشاغل موجود در کشورهای عضو این سازمان که آمریکا، انگلیس، کانادا و ژاپن را هم در برمی گیرد به شدت خودکار می شوند و به احتمال ۷۰ درصد یا بیشتر تحت کنترل ربات ها یا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در می آیند.
این رقم برابر با حدود ۶۶ میلیون فرصت شغلی در کشورهای عضو این سازمان است که اگر چه باز هم رقم قابل توجهی است، اما بسیار کمتر از پیش بینی های قبلی است. تعداد فرصت های شغلی که به همین علت در آمریکا از بین می روند حدود ۱۳ میلیون مورد برآورد شده است.
علت برآوردهای متفاوت در این دو گزارش این است که هنوز تصور می شود نمی توان بسیاری از مشاغل با برخی پیچیدگی های خاص را به ربات ها واگذار کرد و در گزارش دانشگاه آکسفورد در مورد توانایی های آتی ربات ها و ماشین های مبتنی بر هوش مصنوعی اغراق شده بود.
پیش بینی ها حاکیست که مشاغل سطح پایین مانند نظافت و امور خدماتی بیشتر از مشاغل پیشرفته تر و مبتنی بر آموزش های دشوارتر تحت کنترل ربات ها درمی آیند و لذا ضروری است جوانان امروزی آموزش های دانشگاهی و فنی و حرفه ای را جدی تر بگیرند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com