0  |  0

مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ برگزار می‌شود

مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ برگزار می‌شود

رئیس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران گفت: امسال مسابقات آسیا و اقیانوسیه ربوکاپ با حضور بسیاری از کشورهای آسیایی، روسیه و استرالیا در جزیره کیش برگزار می شود.
مرتضی موسی خانی رئیس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران در افتتاحیه این مسابقات در نمایشگاه بین المللی خاطرنشان کرد: روبوکاپ با هدف تاسیس ربات های پایه متحرک در سال ۱۹۹۶ توسط دولت ژاپن برگزار شد که از یک سال بعد این مسابقات به شکل بین المللی دایر شدند.
وی تصریح کرد: ماموریت ربات های ساخته شده در مسابقات ربوکاپ انجام فعالیت های سخت است که برای انسان ها میسر نیست. از این رو لازم است برای حفظ جان انسان ها از این ربات ها در آینده استفاده شود.
رئیس کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران گفت: با برگزاری اولین دوره این رقابت ها تاکنون توانسته ایم ۱۳ مجوز برای برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ دریافت کنیم.
موسی خانی با بیان اینکه ایران امسال میزبان مسابقات آسیا، اقیانوسیه در جزیره کیش است، ادامه داد: این رقابت ها با حضور کشورهایی مانند روسیه، استرالیا و کشورهای آسیایی برگزار می شود.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران خاطرنشان کرد: همچنین محققان کشورمان توانسته اند بازی های یارانه ای و ربات های کاربردی را در بخش نظامی و صنعتی به تولید برسانند؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی هایی از این طرح ها و جوانان حمایت کنیم تا گام های موثری در راستای کاربردی شدن یافته های محققان برداریم.
به گفته وی، این اهداف در واقع تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را نتیجه می دهد.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: محصولاتی که قرار است با توجه به توصیه های رهبری به تولید برسند باید با کیفیت باشند؛ کیفیت شرط اصلی حمایت از این محصولات است.
وی با اشاره به اهمیت علوم هوش مصنوعی و رباتیک گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های دانش بنیان در کشور به این سمت حرکت می کنند، امیدوار هستیم با حمایت از طرح های برتر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی بتوانیم کارنامه خوبی در زمینه کاربردی کردن دستاوردها در این حوزه داشته باشیم و به مرحله صادرات برسیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com