0  |  0

دانشگاه علوم دریایی نوشهر به سمت کارآفرینی حرکت می‌کند

دانشگاه علوم دریایی نوشهر به سمت کارآفرینی حرکت می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به سمت کارآفرینی حرکت می‌کند.
مجید یوسفی، با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل اول دانشگاه آموزشی بودند و نسل دوم به سمت پژوهش و سپس نسل سوم تبدیل به کارآفرین شدند اظهار کرد:دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز به خوبی این سیر و فرآیند را ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در گذشته موارد آموزشی را به جد دنبال می‌کرده است افزود: در حال حاضر نیز دانشجوهای سایر ارگان‌های دریایی مانند نفتکش و سازمان بنادر در این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند
مدیر گروه رایانه دانشکده مهندسی برق الکترونیک و مخابرات دریایی دانشگاه امام خمینی نوشهر تصریح کرد: این دانشگاه سپس سمت و سوی پژوهشی به خود گرفت و به این نتیجه رسید که باید هم زمان با تغییرات در کل دنیا این تغییرات در دانشگاه نیز ایجاد شود و در حال حاضر دانشگاه با یک مسیر علمی نظامی این روند را ادامه می‌دهد.
یوسفی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر پژوهشگری فناوری دریا را ایجاد کرد که ساختار آن در سال 93 مصوب شد
وی چاپ نشریه علمی ترویجی در این دانشگاه را از دیگر اقدامات موثر در حوزه پژوهشی عنوان کرد و گفت: نشریه علوم و فناوری دریا که از سال 71 چاپ می‌شود یکی از قدیمی‌ترین نشریات معتبر در حوزه دریایی بوده که دارای مجوز وزارت علوم با گرید علمی ترویجی است و از سال 90 با پیگیری‌هایی که انجام شد دو نشریه علمی پژوهشی در راستای تقویت حوزه پژوهشی در دانشگاه به چاپ می‌رسد.
یوسفی میزبانی و برگزاری کنفرانس‌های بزرگ را از دیگر نقاط قوت این دانشگاه عنوان کرد و متذکر شد: دو دوره همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی و در کنار آن نمایشگاه و کارگاه آموزشی نیز در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری و میزبانی چهارمین کنفرانس ملی الکترومغناطیس مهندسی ایران در این دانشگاه گفت: این کنفرانس که یکی از مهمترین رویدادهای علمی کشور است دارای دستاوردهای خوبی نیز بوده و همه این‌ها در حوزه پژوهشی دانشگاه انجام شد.
مدیر گروه رایانه دانشکده مهندسی برق الکترونیک و مخابرات دریایی دانشگاه امام خمینی نوشهر خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در کنار کار پژوهش، آموزش را هم رها نکرد و در همان زمان دو مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم برای کارشناسی ارشد مهندسی دریایی و مهندسی برق دریافت کرد. البته این دو رشته صرفا برای دانشجویان نظامی علوم دریایی نیست بلکه خارج از آن نیز دانشجو می‌پذیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com