0  |  0

باهدف ترویج کارآفرینی کودکان برگزار می‌شود: نخستین جشنواره مهارتی علمی، تخیلی ایران 1435

باهدف ترویج کارآفرینی کودکان برگزار می‌شود: نخستین جشنواره مهارتی علمی، تخیلی ایران 1435

پرویز کرمی مشاور معاون علمی وفناوری رئیس جمهور خبرداد: نخستین جشنواره مهارتی علمی تخیلی نوجوان "ایران 1435 " با اهدافی همچون ارتقای توانایی، آفرینشگری و خلاقیت و همچنین فرهگسازی و ترویج روحیه کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، بسترسازی برای ارائه ایده های بکر و نو در حوزه های علمی، آشنایی با فناوری های نوین، به ویژه دانش آموزان این جشنواره برگزار می شود. جشنواره ایران 1435، دریچه ای برای بستر سازی توسعه گفتمان علم و فناوری در جامعه دانش آموزی از منظر تقویت خلاقیت است. این جشنواره در نظر دارد تا دورنمای فناوری و نوآوری را به ذهن کاوشگر جامعه مخاطب بسپارد تا از پرواز فکر، جوانه های خلاقیت شکوفا شود.
پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: چگونگی موثر کردن فرایند آموزش و هدف نهایی آن که انتقال علوم، مهارت ها و ارزش هاست، یکی از مهم ترین دغدغه ها در نظام های آموزشی است. یکی از روش های آزمون شده در تحول فرایند تبدیل آموزش به فناوری با رویکرد کارآفرینی، سوق دادن محیط های آموزشی به محلی برای یادگیری با تکیه بر خلاقیت، ایده پردازی و مهارت های تفکر است که باعث افزایش بهره وری آموزشی در قیاس با روش های سنتی بر پایه حفظ و سنجش خواهد شد. در این میان تبدیل ایده ها و تفکرات خلاقانه به متن، نقاشی، داستان و...ذهن خلاق دانش آموز و کودک را در مسیر تبدیل ایده و فکر ممتاز به پدیده، هر چند در سطح اولیه می نماید. آینده فناوری و نیز زیست بوم کارآفرینی کشور بدست توانمند کودکان و نوجوانان این مرز و بوم ساخته خواهد شد و اجرای برنامه هایی برای پرورش نسل خلاق و نوآور از ضروریاتی است که این جشنواره در پی توجه دادن به آن است. اصولا این جشنواره بستری برای تقویت ایده پردازی و تبدیل ایده به نمونه محصول اولیه تصویری دانش آموزان است که باید از دوران کودکی نگاه مبتنی بر فناوری و تخیل هوشمند فناورانه را در دانش آموزان تقویت کنیم، جهت دهی ذهنی و عملی او را هدایت کرده ایم.
دبیر جشنواره ایران 1435 افزود؛ افرادی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند، می توانند با ورود به سایت www.wikiwall.ir و اپلیکیشن آن و در نهایت با انتخاب عنوان جشنواره مهارتی علمی تخیلی کودک و نوجوان ایران 1435، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
کرمی افزود: دانش آموزان و نوجوانان می توانند از مشورت و راهنمائی و مشارکت اولیاء، کمک گرفته و با تصور آینده، هر ایده ای از فناوری ها، بازی ها، شهرها، تکنولوژی ها، شهربازی ها، شغل ها، مدارس و هر مورد دیگری که اشکال آن در آینده به ذهنشان می رسد، در قالب فیلم، متن، عکس، بازی رایانه ای یا فایل صوتی و حتی انیمیشن و موشن گرافی در سایت جشنواره بارگذاری کنند.
وی افزود: بارگذاری ایده های خلق شده محدودیت ندارند می توان یک یا چند مورد را با هم در سایت بارگذاری کرد. بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان تا پایان خرداد زمان دارند تا نسبت به ارسال طرح و ایده خود اقدام کنند و مهارت تبدیل افکار و ذهن خلاق خود را به محصول هر چند محصول اولیه تقویت نمایند.
این جشنواره با همکاری ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، وزارت آموزش و پرورش و شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی برگزار می گردد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com