0  |  1

حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از تولید ملی با راه‌اندازی استارتاپ‌ها

حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از تولید ملی با راه‌اندازی استارتاپ‌ها

توجه به ایده‌های جدید متناسب با نیازهای بازار یکی از عوامل اصلی موفقیت است و همچنین با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی، دانشگاهیان نیز مانند تمام اقشار مردم برای تحقق این شعار آستین همت بالا زده‌اند.
در این میان دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان بازوی توسعه فناوری این دانشگاه، حمایت از کالای داخلی را در قالب راه‌اندازی استارتاپ‌ها آغاز کرده است.
همایش سوم جشنواره صنعتی رسم با موضوع «راه‌اندازی استارت آپ‌های لوازم خانگی» که با همکاری انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار شد، یکی از این استارتاپ‌ها بود.
عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: رویداد سالانه مکانیک «رسم»، ایده بازاری است که با هدف جمع آوری ایده‌های برتر و معرفی آن‌ها به صنعت، موضوع و محوریت رویداد امسال خود را حوزه «لوازم خانگی» گذاشته است، برای ارائه هر چه بهتر ایده‌ها توسط ایده‌پردازان، ۳ همایش مهارت آموزی با موضوعات «ایده‌پردازی و شریک پذیری»، «راه اندازی کسب و کار های تولیدی» و «همایش ویژه لوازم خانگی» در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های نسل سوم به طوری بزنامه ریزی شده‌اند که در مسیر کسب و کار و تبدیل آن به ثروت حرکت می‌کنند، گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران با برنامه ریزی‌های انجام شده توانسته است در این مسیر حرکت کند و گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اظهار داشت: این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان هستند و در اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com