0  |  0

کسب و کارهای نوین فضایی حمایت می‌شوند

کسب و کارهای نوین فضایی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان فضایی ایران از امضای تفاهم نامه ۴جانبه میان این سازمان با وزارت علوم، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب وکارهای فضایی خبر داد.
مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروزه فناوری های نوین به ویژه فناوری فضایی در افزایش بهره‌وری، ارتقاء کیفیت خدمات و خلق ارزش افزوده نقش به سزایی دارند و موجب توسعه خدمات و بهبود اقتصاد و معیشت فعالان حوزه های بهره بردار از فناوری فضایی شده اند.
وی گفت: به عنوان مثال در کشور فرانسه استفاده از داده های ماهواره‌ای در کشاورزی باعث کاهش ۱۵ کیلوگرم نهاده در هر هکتار در طول دوره رشد و کاهش هزینه حداقل ۴۵ یورو در هر هکتار در عرضه غلات بوده است و هم اکنون ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این کشور توسط داده‌های ماهواره‌ای مدیریت می‌شود.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: با توجه به همین تاثیرگذاری مثبت داده‌های ماهواره‌ای در ارائه انواع خدمات و رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، کسب و کارهای متنوعی در کشورهای پیشرفته شکل گرفته و به ارائه خدمات کاربردی به جامعه می‌پردازند.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در کشور ما نیز با وجود آرشیوی غنی از داده‌های ماهواره‌ای از یک طرف و نیروی انسانی متخصص، خلاق و نوآور از سویی دیگر، ظرفیت مناسب برای ایجاد کسب و کارهای نوین فضاپایه را در اختیار داریم.
وی افزود: جهت‌گیری دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و ظهور ایده‌های خلاقانه در کسب و کارهای نوین، دلیلی محکم برای حمایت، توسعه و ایجاد کسب وکارهای نوین فضاپایه در کشور است. به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تا با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، کسب و کارهای فضاپایه را ایجاد کنیم.
براری گفت: در این راستا، اولین گام اجرایی برداشته شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، اولین تفاهم‌نامه چهارجانبه بین سازمان فضایی ایران، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید که هدف آن حمایت و ایجاد کسب و کارهای جدید و توانمندسازی آن‌ها از طریق دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای موجود در کشور است.
رئیس سازمان فضایی ایران اظهار امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، سازمان فضایی ایران نقش خود را در توسعه کسب و کارها، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد فضایی ایفا کرده و بستر لازم برای حضور و فعالیت کارآفرینان، متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را فراهم کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com