0  |  1

برندگان مسابقات چالش نوآوری کسب وکارهای نوپا معرفی شدند

برندگان مسابقات چالش نوآوری کسب وکارهای نوپا معرفی شدند

مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اولین دوره مسابقات چالش نوآوری در طرح جویشگر بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
فرایند برگزاری مسابقات چالش نوآوری از طریق پلتفرم نوآوید در طرح جویشگر بومی که با هدف فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درباره خدمات شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی و حل چالش های نوآوری شرکتها تعریف شد، حدود شش ماه به طول انجامید.
از آنجایی که اکثر شرکتهای ایرانی در حال حاضر برای توسعه نوآوری از پارادایم «نوآوری بسته» یعنی استخدام و بهره گیری از توانمندی نیروهای داخلی استفاده می کنند و به همین دلیل رویداد «چالش نوآوری از طریق پلتفرم نوآوید» با هدف فرهنگ سازی و آگاهی لازم درباره «نوآوری باز» اجرا شد تا شرکتهای فعال در طرح جویشگر، متقاعد به استفاده از نخبگان خارج از سازمان شوند.
در این رویداد مسائل کلان و مبهم شرکتها به چالشهای خرد و قابل حل اما چالش برانگیز فرموله و این امکان فراهم شد که نوآوران به جای ارائه پروپوزال اقدام به ارائه راه حل های نهایی کنند. از طرفی دیگر، برگزاری این رویداد مبتنی بر رویکرد جمع سپاری نیز بود و این امکان را فراهم کرد که برای هر چالش تعداد راه‌حل های بسیار توسط شرکت کنندگان مختلف قابل ارائه و بهره برداری باشد.
در این رقابت در مجموع تعداد ۲۳ نفر به عنوان نوآوران برتر حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی در این مراسم گفت: برگزاری این مسابقات باعث شد از یک طرف بسیاری از نخبگان و دانشگاهیان کشور از خدمات جویشگرهای بومی آگاهی یافته و به منظور حل چالش های نوآوری آنها در این مسابقات شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند و از طرف دیگر شرکتهای نوپای فعال در طرح جویشگر توانستند با مشارکت حداکثری نخبگان و نوآوران کشور، به راه‌حل های نوآورانه و بومی برای توسعه محصولات داخلی شان دست یابند.
وی با اشاره به اینکه طرح جویشگر بومی مشتمل بر ۴۰ پروژه تحقیقاتی و توسعه ای بوده که یکی از آنها حمایت از جویشگر متنی پارسی جو است، ادامه داد: پروژه های دیگر، در راستای حمایت از کسب وکارهای نوپایی است که ارائه دهنده خدمات متنوع دیگری همچون خدمات ترجمه، توسعه خط و زبان فارسی، دانشنامه آزاد، پلتفرم نقشه و تبلیغات خواهند بود. از این رو به دلیل آنکه موضوع تحقیق و توسعه در این شرکتهای نوپا بسیارمهم و از طرفی بسیار پرهزینه است، تصمیم گرفته شد از طریق پلتفرم نوآوید که مبتنی بر رویکرد جمع‌سپاری و نوآوری باز است، اولین دوره مسابقات حل چالش های نوآوری در شرکتهای فعال در طرح جویشگر بومی برگزار شود.
یاری تاکید کرد: مدلهای مشابه پلتفرم نوآوید در کشورهای دیگر به سرعت رشد داشته است، چرا که سازمانهای موفق به موضوع تحقیق و توسعه اهمیت می دهند و ترجیحشان انجام این فعالیتها توسط نوآوران و نخبگان خارج از سازمان است. از این رو امسال که سال حمایت از تولید ملی است برگزاری چنین رویدادهایی با هدف حل چالش‌های نوآوری در توسعه محصولات داخلی استمرار یابد و به عنوان یک الگوی موفق در سایر طرح های ملی و تحقیق و توسعه مورد حمایت و استفاده جدی قرار گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com